Proszą o potwierdzenie ich numerów. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega klientów przed fałszywymi pracownikami.
ZUS informuje, że do ich klientów coraz częściej dzwonią fałszywi konsultanci, proszący o potwierdzenie zmiany swojego numeru, który jest dostępny w instytucji, lub też na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych powinny zachować osoby starsze, bo ewentualne informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane na ich niekorzyść.
Warto pamiętać, że konsultanci zazwyczaj kontaktują się po wcześniejszym telefonie od osoby zainteresowanej i nigdy nie dzwonią w sprawie zmiany numeru telefonu. Nie pytają też o instytucje finansowe, z których korzystają klienci.
Zgodnie ze standardami konsultant ZUS przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazują istotne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta. Połączenia od prawdziwych pracowników mogą dotyczyć na przykład wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej w ZUS. Konsultanci nie mogą tą drogą zmieniać numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości, co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer nr tel. 22 560 16 00.