Do Polski płynie drogą morską druga maszyna, która będzie drążyć jeden z kolejowych tuneli pod Pisarzową. Na modernizowanej linii 104 trwają przygotowania do prac pomiędzy stacjami Męcina a Mordarka.
Od końca grudnia na placu budowy tunelu jest już pierwsza maszyna, która przypłynęła z Chin. Będzie ona drążyć pierwszy tunel ewakuacyjny.
Cała podziemna trasa, która będą jeździć z Krakowa w stronę Nowego Sącza szybkie pociągi będzie miała prawie 4 km długości
– Tutaj wykonawcy są w trakcie przygotowań do działań związanych z budową tego tunelu. Tam tak naprawdę powstaną obok siebie dwa tunele, bo to będzie jeden właściwy, którym będą jeździć pociągi, a obok niego będzie tunel ewakuacyjny. Powstaną one z wykorzystaniem tak zwanych tunelownic, czyli maszyn TBM, które będą wiercić te otwory w górze. Jedna z tych maszyn jest już na miejscu i jest przygotowywana do działania.
– mówi Piotr Hamarnik z biura prasowego inwestora, czyli spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Na modernizowanej linii kolejowej 104 cały czas trwają intensywne prace na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany. Planowo mają się one zakończyć w ostatnim kwartale 2026 roku.
Prace w Nowym Sączu, związane w przebudową przejazdów kolejowych przy ulicach Krakowskiej i Kolejowej oraz budowie nowego mostu kolejowego na Dunajcu mają trwać do końca bieżącego roku.