W gminie Chełmiec wszystkie sprawy związane z programem „Czyste Powietrze” będzie można załatwić w jednym okienku. Chodzi między innymi o pomoc w wypełnianiu wniosków, czy zdobycie zaświadczenie o zarobkach.
Władze samorządowe podkreślają, że ułatwienie procedur starania się o dotację na wymianę kotła to kolejny krok ku zwykłym mieszkańcom.
– Zmiana zacznie obowiązywać od 1 września – powiedział radiu RDN Nowy Sącz wójt Stanisław Kuzak.
– Jeśli ktoś będzie się starał o dofinansowanie do „Czystego Powietrza” to będzie to już załatwiał u nas w Urzędzie Gminy i nie będzie już musiał chodzić do Gminnego Ośrodka Pomoc Społecznej, tylko wszystko będzie załatwione tutaj na miejscu. Wcześniej mieszkańcy zaświadczenie w sprawie dochodów musieli zdobywać właśnie w GOPS-ie, czyli w innym budynku.
Formularz zaświadczenia o dochodach jest dostępny na internetowej stronie Urzędu Gminy Chełmiec w zakładce „załatw sprawę”.

![Pożar garażu w Łękawicy. Jedna osoba poparzona [AKTUALIZACJA] 2 fot. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/kolaz-pozar-350x250.jpg)







![Pożar garażu w Łękawicy. Jedna osoba poparzona [AKTUALIZACJA] 10 fot. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/kolaz-pozar-120x86.jpg)


!['Jezus moim przyjacielem' [22.10.2025] 13 IMG 9880](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/10/IMG_9880-120x86.jpg)

