W gminie Chełmiec wszystkie sprawy związane z programem „Czyste Powietrze” będzie można załatwić w jednym okienku. Chodzi między innymi o pomoc w wypełnianiu wniosków, czy zdobycie zaświadczenie o zarobkach.
Władze samorządowe podkreślają, że ułatwienie procedur starania się o dotację na wymianę kotła to kolejny krok ku zwykłym mieszkańcom.
– Zmiana zacznie obowiązywać od 1 września – powiedział radiu RDN Nowy Sącz wójt Stanisław Kuzak.
– Jeśli ktoś będzie się starał o dofinansowanie do „Czystego Powietrza” to będzie to już załatwiał u nas w Urzędzie Gminy i nie będzie już musiał chodzić do Gminnego Ośrodka Pomoc Społecznej, tylko wszystko będzie załatwione tutaj na miejscu. Wcześniej mieszkańcy zaświadczenie w sprawie dochodów musieli zdobywać właśnie w GOPS-ie, czyli w innym budynku.
Formularz zaświadczenia o dochodach jest dostępny na internetowej stronie Urzędu Gminy Chełmiec w zakładce „załatw sprawę”.




![Kobieta przygnieciona przez drzewo w powiecie tarnowskim. W akcji ratunkowej uczestniczyły służby z dwóch powiatów [AKTUALIZACJA] 5 fot. fb. Brzesko112.pl - Brzeski Portal Ratowniczy](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/603823192_1393408048817636_1955251625558264113_n-350x250.jpg)





![50-lecie Karczmy u Walusia w Krościenku nad Dunajcem [ARTYKUŁ SPONSOROWANY] 11 karczma u walusia](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/karczma_u_walusia-120x86.jpg)



