Zobacz zdjęcia:
Do Męciny dotarła już pierwsza z dwóch maszyn do drążenia tuneli na modernizowanej linii kolejowej 104.W tym tygodniu do Gdyni dopłynął statek z Chin z podzieloną na części tzw. małą maszyną TBM, która zbuduje tunel ewakuacyjny, czyli ten obok tunelu przewidzianego dla ruchu pociągów.
– Maszyna na czas transportu została podzielona na mniejsze części i przewieziona ciężarówkami do Męciny. Tunelownica waży ponad 600 ton, a najcięższa jej część ponad 84 tony. Druga, dużo większa maszyna jest teraz przygotowywana do transportu do Polski
– mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Maszyna do drążenia właściwego, prawie 4-km tunelu w regionie limanowskim ma dotrzeć do Polski za 2 lub 3 miesiące.
Modernizacja odcinka Limanowa – Klęczany ma kosztować 2 miliardy złotych i potrwać do końca 2026 roku.
![Maszyna do drążenia tunelu na linii kolejowej 104 jest już w Męcinie [ZDJĘCIA] 1 fot. Sebastian Gora, PKP PLK](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2024/12/maszyna_tunel_pkp_plk_12_20245-750x536.jpg)







![Radni będą głosować na nowym budżetem powiatu limanowskiego. Jakie inwestycje są zaplanowane na 2026 rok? [WIDEO] 9 mieczyslaw uryga001](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/mieczyslaw_uryga001-350x250.jpg)

![Brama Miasta ma być nową wizytówką Nowego Sącza. Co na to mieszkańcy? [ZDJĘCIA] 11 fot. {wizualizacja} dzięki uprzejmości portalu miastoNS.pl](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/1-120x86.jpg)
![Rusza projektowanie nowego mostu w Mszanie Dolnej. Konieczna będzie rozbiórka starej przeprawy [ZDJĘCIA] 12 fot. GDDKiA](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/02/most_mszana_gddkia-3-120x86.jpg)


