Elektroniczny system rezerwacji wizyty, wnioski i formularze wypełniane online, a także elektroniczny system obiegu dokumentów. Takie rozwiązanie proponuje bocheński samorząd w ramach projektu „Cyfrowy Powiat Bocheński – E-administracja w Powiecie Bocheńskim”.
– Jego zadaniem jest ułatwienie kontaktu z mieszkańcami i skrócenie czasu załatwiania spraw urzędowych – zapewnia starosta Adam Korta.
– Jak pokazało to życie z tamtego roku tak naprawdę większość spraw była załatwiana elektronicznie, bez kontaktu bezpośredniego. Chcemy wprowadzić kilka nowych e-usług, które jeszcze bardziej usprawnią możliwość komunikacji między mieszkańcami a starostwem powiatowym. Oczywiście nie da się wszystkich zadań, które są przypisane starostwu powiatowemu zlecić w formie elektronicznej, ale te zadania które będą możliwe, będziemy starać się realizować w formie e-usług.
Nowy system ma być zintegrowany z platformą e-PUAP. Wszystkie rozwiązania e-administracji w starostwie powiatowym mają być wprowadzone do końca 2022 roku, jednak część usług będzie dostępna jeszcze w tym roku.
Całkowity koszt projektu to 3,8 mln złotych.