Połączenie między Mielcem a Dębicą, które po 12 latach przerwy zostało przywrócone w 2021 roku, będzie wydłużone.
Jak mówi Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl, pace pozwolą na realizację inwestycji, na które mieszkańcy regionu czekali od lat.
– Prawie 100 milionów złotych, które będzie wykorzystane na tę renowację będzie też wspierało budowę wiaduktu nad torami w Chorzelowie, na granicy Mielca. To naprawdę ważna sprawa i cieszymy się, że Polskie Linie Kolejowe podjęły się tego wyzwania. Wielką radością jest także budowa drugiego przejścia pod torami w Mielcu.
Europoseł Tomasz Poręba podkreśla, że dzięki rozwojowi kolei, Mielec i okolice staną się jeszcze bardziej atrakcyjnym terenem pod względem ekonomicznym i turystycznym.
– Zwiększenie możliwości komunikacyjnej miasta i powiatu to jest szybszy rozwój, lepsza organizacja życia i funkcjonowania miasta, a także bezpieczeństwo. Tutaj są również strefy ekonomiczne i ich połączenie koleją daje gigantyczną szansę na to, by się jeszcze mocniej i skuteczniej rozwijać.
Początkowo prace będą polegały na usuwaniu starych szyn i podkładów, a także przebudowie podziemnych instalacji i sieci napowietrznych. Następnie, oprócz prac torowych, zostaną przebudowane perony, znajdujące się na tej trasie. Ponadto w ramach prac zbudowany zostanie w Mielcu na ul. Sienkiewicza wiadukt drogowy, który ma zapewnić bezkolizyjną komunikację.
Inwestycja za 98 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., z czego 85 procent to Fundusze Europejskie.
Zakończenie prac planowane są na wiosnę 2023 roku.








![Już prawie milion złotych wydano na zimowe utrzymanie dróg w powiecie nowosądeckim [WIDEO] 9 Blazusiak](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/Blazusiak-350x250.jpg)


![Wielki sukces piłkarek Starówki Nowy Sącz. Wygrały na stadionie narodowym! [WIDEO] 12 fot. zorlikanastadion.pl](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/starowka_ns_z_orlikanastadionpl-120x86.jpg)


