Parking 'Park & Ride’ za tarnowskim dworcem ma już nowy system obsługi. Ma zniknąć problem z zacinaniem się sprzętu, brakiem możliwości wyjazdu z parkingu, a same urządzenia do wydawania biletów postojowych mają być bardziej niezawodne.
Kierowcy, którzy korzystali wcześniej z postoju, skarżyli się na niewłaściwe działanie biletomatów. Obiektem przy ul. do Huty zarządzają Targowiska Miejskie; jednostka zwróciła się do Zarządu Dróg Wojewódzkich z prośbą o wymianę systemu.
Jak mówi dyrektor Targowisk Miejskich Jacek Chrobak, nowy system już działa, a parkujący muszą zwrócić uwagę na nieco inną niż dotychczas obsługę urządzeń.
– Od piątku już ten system testujemy, bramki są już zamknięte. Klienci, którzy wjechali, muszą pobrać bilet, a przy wyjeździe go opłacić. Widzimy, że to działa, na razie bez zastrzeżeń. Troszeczkę ludzie mają problemy z tym, że ten system działa inaczej niż poprzedni. Obsługa kasy jest trochę inna, ale to kwestia czasu i przyzwyczajenia. To zawsze jest coś nowego, więc kierowcy potrzebują chwili żeby się przyzwyczaić. Byłem tam wczoraj, w sobotę też – nikt nie narzeka, jak na razie.
Kierowcy mają teraz trzy możliwości opłacenia parkowania. Ponadto, osoby, które chcą skorzystać ze zniżki przysługującej mieszkańcom Tarnowa, muszą tymczasowo korzystać z pomocy obsługi parkingu.
– Punkty są trzy: jeden na zewnątrz, drugi w środku – tam gdzie stała stara kasa, stoi teraz nowa kasa, i trzeci – na wyjeździe. Z tym, że przy wyjeździe, zapłacić można tylko zbliżeniowo. Jeżeli chodzi o tych, którzy parkują z Kartą Miejską Premium, i należy im się zniżka, na razie są obsługiwani przez pracowników parkingu. To zostanie wprowadzone z opóźnieniem, może za tydzień, może za dwa zostanie wprowadzone do systemu oprogramowanie dotyczące zniżki na kartę miejską.
Przypominamy, że z początkiem lutego wzrosną stawki za całą dobę postoju samochodu na obiekcie 'Park & Ride’. Posiadacze Tarnowskiej Karty Miejskiej w wersji premium zapłacą 5 zł, natomiast pozostali kierowcy – 15 zł.