Zobacz zdjęcia:
Do Męciny dotarła już pierwsza z dwóch maszyn do drążenia tuneli na modernizowanej linii kolejowej 104.W tym tygodniu do Gdyni dopłynął statek z Chin z podzieloną na części tzw. małą maszyną TBM, która zbuduje tunel ewakuacyjny, czyli ten obok tunelu przewidzianego dla ruchu pociągów.
– Maszyna na czas transportu została podzielona na mniejsze części i przewieziona ciężarówkami do Męciny. Tunelownica waży ponad 600 ton, a najcięższa jej część ponad 84 tony. Druga, dużo większa maszyna jest teraz przygotowywana do transportu do Polski
– mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Maszyna do drążenia właściwego, prawie 4-km tunelu w regionie limanowskim ma dotrzeć do Polski za 2 lub 3 miesiące.
Modernizacja odcinka Limanowa – Klęczany ma kosztować 2 miliardy złotych i potrwać do końca 2026 roku.
![Maszyna do drążenia tunelu na linii kolejowej 104 jest już w Męcinie [ZDJĘCIA] 1 fot. Sebastian Gora, PKP PLK](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2024/12/maszyna_tunel_pkp_plk_12_20245-750x536.jpg)


![To nie będą łatwe dni dla kierowców w Limanowej i w Mordarce [OBJAZDY] 4 fot. PKP PLK](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/mordarka_pkp_plk-350x250.jpg)




![Wypadek w Woli Rzędzińskiej. Starszy mężczyzna był reanimowany [AKTUALIZACJA] 9 zdj. ilustracyjne, archiwum RDN](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/policja-zdjecie-scaled-1-350x250.jpg)


![Takiej szkoły jeszcze nie było nie tylko w Nowym Sączu, ale też w Polsce [ZDJĘCIA] 12 masaz 3](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/masaz-3-120x86.jpg)


