Miłośnicy kolei apelują do ministra infrastruktury o wstrzymanie planowanej rozbiórki odcinka linii kolejowej 104 między Męciną i Mordarką. Stworzyli w tej sprawie internetową petycję.
Między tymi miejscowościami powstanie nowy przebieg torów wraz z najdłuższym w Polsce, blisko 4-km tunelem.
W starym przebiegu można by uruchomić turystyczne drezyny rowerowe, ale ze słów Piotra Hamarnika z zespołu prasowego PKP PLK wynika, że przewiduje się rozbiórkę torów i innej infrastruktury.
– Zostały zaplanowane i uzgodnione z lokalnym samorządem likwidacje wiaduktów, które kolidują z infrastrukturą drogową lub planami jej modernizacji. Starostwo Powiatowe w Limanowej nie dopuszcza do pozostawienia fragmentów dotychczasowej infrastruktury, z powodu ograniczeń skrajni, co skutkuje obniżeniem bezpieczeństwa na sąsiednich skrzyżowaniach.
Jak dodał przedstawiciel PKP PLK, po rozbiórce torów planowana jest modernizacja dróg w ich okolicach. Możliwa jest budowa ścieżki rowerowej w miejscu gdzie był dawny przebieg, ale decyzje w tej sprawie należą od władz lokalnych.
Dodajmy, że inaczej wygląda sytuacja odcinka Fornale – Kasina Wielka – Mszana Dolna, który ma zostać pozostawiony na potrzeby pociągu retro.