Kolejne szkoły w Małopolsce przechodzą cyfrową transformację. W ramach projektu Małopolskie Laboratorium Edukacji Cyfrowej HUMINE szkoły modelowe zostają wyposażone w wysokiej klasy sprzęt komputerowy, a to ma umożliwić nauczenie według modelu STEAM (ang. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).
Marta Malec-Lech z zarządu województwa małopolskiego w rozmowie z RDN Małopolska przypomina, że metodologia STEAM, to odwrócenie tradycyjnego podejścia do nauczania. Dziecko na lekcji staje się naukowcem, konstruktorem, odkrywcą i inżynierem.
– To jest inne podejście do nauki. Chcemy po prostu, aby to nauczanie w szkole wyglądało całkiem inaczej, żeby to nie były te metody, które my pamiętamy ze szkoły, czyli metoda podawcza – uczeń dostaje gotowy podręcznik i z tego nabywa wiedzę. My chcemy żeby uczeń doświadczał, bo w tym projekcie najważniejsza jest metoda STEAM, czyli nauczanie poprzez emocje – uczeń doświadcza, wykonuje różne czynności praktyczne i uczy się różnych umiejętności.
Szkoły Modelowe projektu Humine to innowacyjny program Województwa Małopolskiego uruchomiony jako jedyny w kraju.
W Małopolsce już kilkadziesiąt szkół przeszło cyfrową transformację i zmienia sposób nauczania.
Szkoły, które przystępują do projektu otrzymują pieniądze na zakup wysokiej jakości urządzeń cyfrowych, pomocy dydaktycznych oraz oprogramowania.


![Integracja, tolerancja i uczenie wrażliwości. Europejski Tydzień Autyzmu w Nowym Sączu [ZDJĘCIA] 3 MOK 1](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/MOK-1-350x250.jpg)

![W Grybowie jest już nowa karetka. W nowym roku ruszy budowa nowej podstacji pogotowia [ZDJĘCIA] 5 gfdf31](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/gfdf31-350x250.jpg)









