Zewnętrzna firma zajmie się sprawdzaniem biletów w tarnowskich autobusach. ZDiK liczy, że kontroli będzie więcej

autobus 1 1

Chcemy sprawdzić nowy model przeprowadzania kontroli – mówi Wiesław Kozioł z tarnowskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

– Chcieliśmy przetestować nową wersję przeprowadzania kontroli i zawarliśmy umowę z firmą na okres drugiego półrocza. Jeśli chodzi o wydajność tych kontroli, to być może firma zewnętrzna będzie to w inny sposób wykonywać. Chcieliśmy porównać te dwa sposoby.

Zarząd Dróg i Komunikacji postanowił nie przedłużać umów z czterema kontrolerami, którzy do tej pory sprawdzali bilety w tarnowskich autobusach. Teraz ma za to odpowiadać zewnętrzna firma z Poznania.

To pokłosie sprawy, którą na ostatniej sesji Rady Miasta poruszył radny Stanisław Klimek. Poprzedni kontrolerzy mieli zgłaszać do niego, że obniżono im stawki za każdą przeprowadzoną kontrolę z pięciu do czterech złotych. Chwilę później ZDiK postanowił nie przedłużać z nimi umowy.

ZDiK liczy, że kontroli będzie teraz więcej.

Jak mówi Wiesław Kozioł, wcześniej liczba kontroli była różna i w tym roku wahała się od 800 do 1500. Teraz kontrolerzy mają wykonać 1600 kontroli.

Na razie tarnowskie autobusy będą kontrolować trzy osoby, chociaż firma ma zrobić kolejny nabór.

Koszty, jakie ZDiK poniesie, aby zapłacić firmie, będą porównywalne z tym, co było dotychczas – dodaje Wiesław Kozioł.

– Ja myślę, że porównywalnie, bo przykładowo my płacimy miesięcznie 15 tysięcy złotych. Natomiast jeśli porównać to z marcem, kiedy było wykonanych 1500 kontroli to kosztowało to nas około 13 tysięcy. Także są to porównywalne kwoty.

Jak przekonuje, tarnowski Zarząd Dróg i Komunikacji już w tamtym roku prowadził rozmowy z zewnętrzną firmą, jednak wówczas nie doszło do podpisania umowy

Exit mobile version