Jak wiecie z wiadomości RDN, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po skargach mieszkańców na nadmierny hałas wykonywała całodobowe pomiary przy oddanej w ubiegłym roku drodze.
Wyniki wskazują, że przekroczenia są w dwóch miejscach spośród 10, na które skarżyli się mieszkańcy.
Jak wyjaśnia Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, przekroczenia dotyczą tylko pory nocnej.
– Pomiędzy względnym odczuciem a normami może być oczywiście różnica, ale jeśli chodzi o normy, nie ma przekroczeń w ciągu dnia. Jeżeli chodzi o porę nocną odnotowano przekroczenia w dwóch miejscach – przy rondzie, na początku obwodnicy od strony północnej i mimo ekranów odnotowano przekroczenia przy ul. Grunwaldzkiej. Nie są one duże – rzędu 2, 4 – 2,3 decybela.
We wrześniu GDDKiA ma zlecić dodatkowe pomiary hałasu.
Tym razem w 17 miejscach wskazanych przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska.
W zależności od wyników zostanie przygotowana ocena oddziaływania na środowisko i podjęte działania.
– Jeżeli będą przekroczenia pomiaru i np. są tam ekrany, to wówczas zawsze istniej możliwość przedłużenia ich lub podwyższenia. Po tych pomiarach, które teraz były robione, możemy wnioskować, że w tych miejscach, gdzie były przekroczenia nocne, to tam są ekrany i być może trzeba je przedłużyć lub podwyższyć.
Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej została oddana do użytku we wrześniu 2020 roku.
Podczas jej budowy zostały zwiększone normy hałasu, co spowodowało, że powierzchnia planowanych ekranów została zmniejszona o ponad połowę.