Rozpoczął się kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 25 z Mielca do Padwi Narodowej

02

Połączenie między Mielcem a Dębicą, które po 12 latach przerwy zostało przywrócone w 2021 roku, będzie wydłużone.

Jak mówi Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl, pace pozwolą na realizację inwestycji, na które mieszkańcy regionu czekali od lat.

– Prawie 100 milionów złotych, które będzie wykorzystane na tę renowację będzie też wspierało budowę wiaduktu nad torami w Chorzelowie, na granicy Mielca. To naprawdę ważna sprawa i cieszymy się, że Polskie Linie Kolejowe podjęły się tego wyzwania. Wielką radością jest także budowa drugiego przejścia pod torami w Mielcu.

Europoseł Tomasz Poręba podkreśla, że dzięki rozwojowi kolei, Mielec i okolice staną się jeszcze bardziej atrakcyjnym terenem pod względem ekonomicznym i turystycznym.

– Zwiększenie możliwości komunikacyjnej miasta i powiatu to jest szybszy rozwój, lepsza organizacja życia i funkcjonowania miasta, a także bezpieczeństwo. Tutaj są również strefy ekonomiczne i ich połączenie koleją daje gigantyczną szansę na to, by się jeszcze mocniej i skuteczniej rozwijać.

Początkowo prace będą polegały na usuwaniu starych szyn i podkładów, a także przebudowie podziemnych instalacji i sieci napowietrznych. Następnie, oprócz prac torowych, zostaną przebudowane perony, znajdujące się na tej trasie. Ponadto w ramach prac zbudowany zostanie w Mielcu na ul. Sienkiewicza wiadukt drogowy, który ma zapewnić bezkolizyjną komunikację.

Inwestycja za 98 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., z czego 85 procent to Fundusze Europejskie.

Zakończenie prac planowane są na wiosnę 2023 roku.

Exit mobile version