Zobacz zdjęcia:
Samorząd województwa małopolskiego podejmuje kolejne działania, by doprowadzić do odkupienia od prywatnego właściciela dworca autobusowego w Tarnowie. Radny sejmiku Józef Gawron zgłosił poprawkę do budżetu województwa, zakładającą przeznaczenie 12 mln zł na wzmocnienie kapitału Małopolskich Dworców Autobusowych – spółki zarządzającej już dworcami w Krakowie i Nowym Sączu.Według radnego, dokapitalizowanie spółki ma umożliwić sfinalizowanie rozmów z właścicielem tarnowskiego dworca, który od 2011 roku pozostaje w rękach prywatnej spółki Mądel.
– My mamy wiedzę, potencjał i umiejętności, jak dworce prowadzić, żeby one żyły. Żeby można było się tam schronić, otrzymać usługi, zrobić drobne zakupy. Wiemy, jak to zrobić, ale potrzebna jest wola obu stron, żebyśmy się spotkali finansowo pośrodku – podkreśla Józef Gawron.
Od ubiegłego roku część infrastruktury tarnowskiego dworca została już wydzierżawiona przez Urząd Marszałkowski. Dzięki temu powstał węzeł przesiadkowy dla Małopolskich Linii Dowozowych, które łączą autobusy z usługami Kolei Małopolskich. Wciąż jednak nie udało się dojść do porozumienia w sprawie całkowitego przejęcia obiektu.
Tymczasem kolejne gminy wybierają autobusy Kolei Małopolskich. Od nowego roku do systemu dołączą Wierzchosławice, które rezygnują z dotychczasowej współpracy z miastem Tarnów na rzecz wojewódzkiego operatora. O tym pisaliśmy TUTAJ
Gawron przekonuje, że oferta Kolei Małopolskich jest dla gmin korzystniejsza – zarówno finansowo, jak i pod względem liczby kursów.
– Zmienia się przebieg kilku linii, dochodzą nowe – od strony Radłowa, czy zmodyfikowana trasa z Wojnicza do Biadolin Szlacheckich, do dworca, do połączenia z koleją. Tych linii przybywa. Do końca roku przewieziemy 5,5–6 mln pasażerów. I te Małopolskie Linie Dowozowe, które są de facto działalnością spółki kolejowej więc tworzą jeden zintegrowany system przewozów regionalnych, one się rozwijają. Do tego potrzebujemy dworca, żeby te linie rozwijać – mówi radny.
Małopolskie Linie Dowozowe, rozwijane jako działalność spółki kolejowej, tworzą obecnie zintegrowany system transportu regionalnego. Już 111 gmin uczestniczy w programie, współfinansując go i zyskując lepszą, często tańszą ofertę niż w przypadku prywatnych przewoźników.
Dworzec autobusowy w Tarnowie został sprzedany w 2011 r., gdy upadający wówczas PKS pozbywał się majątku. Od tamtej pory obiekt pozostaje w rękach spółki Mądel. Mimo wcześniejszych prób odkupu, żadne z dotychczasowych negocjacji nie zakończyły się sukcesem.




![Ulica Kopernika w Nowym Sączu znów zamknięta. Rusza tu drugi etap remontu [ZDJĘCIA] 5 kopernika zamknieta](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/kopernika_zamknieta-350x250.jpg)


![Na stacji PKP w Nowym Sączu palił się wagon pasażerski [WIDEO] 8 print screen z nagrań udostępnionych przez funpage na FB: Wiadomości znad Dunajca](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/pozar_dworzec-350x250.jpg)






