Remont był konieczny, bo skosy były regularnie rozjeżdżane przez ciężarówki- tłumaczy dyrektor ZDiK Grzegorz Wałęga.
– Poprawa pierścieni zewnętrznych, ponieważ są one nagminnie rozjeżdżane przez kierowców pojazdów ciężarowych. Analizowaliśmy te temat, nie jest to problem projektowy, że rondo zostało zaprojektowane i wykonane o niewłaściwych wymiarach, jest to spowodowane kulturą jazdy kierowców pojazdów ciężarowych, którzy nie dostosowują prędkości tak, aby wjechać w to rondo łagodnie, tylko naczepami najeżdżali na te krawężniki i były one systematycznie uszkadzane i wyłamywane, więc podjęliśmy decyzję, że zaprojektujemy takie pierścienie zewnętrzne, tzw. łezki, umożliwiające przejazd tej naczepy bardziej łagodnie, nie po krawężniku, tylko tej nawierzchni dodatkowej.
Istniejący krawężnik granitowy ma zostać obniżony, w tym miejscu powstanie nowa, zaniżona nawierzchnia z kostki granitowej.
Prace mają się zakończyć w połowie maja.
Z kolei od połowy maja powinny ruszyć prace na ulicy Lwowskiej w obrębie mostu kolejowego, a a także na skrzyżowaniu ulic Orkana i Jana Pawła II. Trzeba będzie liczyć się ze zmianą organizacji ruchu.




![Pożar garażu w Łękawicy. Jedna osoba poparzona [AKTUALIZACJA] 5 fot. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/kolaz-pozar-350x250.jpg)





![Wychowanie patriotyczne wśród młodzieży. Jak o nie zadbać? [ROZMOWA] 11 szczerkowski miroslaw](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/szczerkowski_miroslaw-120x86.jpg)

![Potrącił pieszego i uciekł. Miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów [WIDEO] 13 fot. Komenda Miejska Policji w Nowym Sączu](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/motocyklista-tuz-przed-potraceniem-pieszego-na-przejsciu-dla-pieszych-120x86.png)

