Remont był konieczny, bo skosy były regularnie rozjeżdżane przez ciężarówki- tłumaczy dyrektor ZDiK Grzegorz Wałęga.
– Poprawa pierścieni zewnętrznych, ponieważ są one nagminnie rozjeżdżane przez kierowców pojazdów ciężarowych. Analizowaliśmy te temat, nie jest to problem projektowy, że rondo zostało zaprojektowane i wykonane o niewłaściwych wymiarach, jest to spowodowane kulturą jazdy kierowców pojazdów ciężarowych, którzy nie dostosowują prędkości tak, aby wjechać w to rondo łagodnie, tylko naczepami najeżdżali na te krawężniki i były one systematycznie uszkadzane i wyłamywane, więc podjęliśmy decyzję, że zaprojektujemy takie pierścienie zewnętrzne, tzw. łezki, umożliwiające przejazd tej naczepy bardziej łagodnie, nie po krawężniku, tylko tej nawierzchni dodatkowej.
Istniejący krawężnik granitowy ma zostać obniżony, w tym miejscu powstanie nowa, zaniżona nawierzchnia z kostki granitowej.
Prace mają się zakończyć w połowie maja.
Z kolei od połowy maja powinny ruszyć prace na ulicy Lwowskiej w obrębie mostu kolejowego, a a także na skrzyżowaniu ulic Orkana i Jana Pawła II. Trzeba będzie liczyć się ze zmianą organizacji ruchu.


![Pożar garażu w Łękawicy. Jedna osoba poparzona [AKTUALIZACJA] 3 fot. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/kolaz-pozar-350x250.jpg)







![Urzędnicy szkolą się na wypadek wojny albo innego kryzysu [WIDEO] 11 tadeusz krolczyk](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/tadeusz_krolczyk-120x86.jpg)

![Dla osób wierzących śmierć nie jest końcem. Święta listopadowe to nie czas żałoby [WIDEO] 13 tomasz rapala001](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/10/tomasz_rapala001-120x86.jpg)

