Dlaczego stanęły prace na ul. Lwowskiej w Tarnowie? Interwencja RDN

WhatsApp Image 2025 04 28 at 10.17.29

WhatsApp-Image-2025-04-28-at-10.17.28

Zdjęcie 1 z 8

Wykonawca postawił kilka słupków pod wiaduktem i nic tam się więcej nie dzieje – zwraca uwagę nasz słuchacz, który prosi o interwencję.

Chodzi o przejazd pod wiaduktem kolejowym na ul. Lwowskiej w Tarnowie.

To kolejny etap remontu drogi, która z centrum miasta prowadzi w stronę szpitala wojewódzkiego i stanowi wylotówkę w kierunku Pilzna.

Umowa z wykonawcą została podpisana jeszcze w styczniu tego roku, jednak prace, jak zauważają sami kierowcy, nie idą pełną parą.

Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie przyznaje, że roboty nie idą zgodnie z planem.

– Jest tam delikatny przestój wynikający z tego, że po porozumieniu z wykonawcą, jak i wsłuchaniu się w głosy policji, postanowiliśmy o wprowadzeniu tam ograniczenia ruchu pojazdów powyżej 16 ton czyli tzw. ruchu tranzytowego, który objazdami będziemy kierować na obwodnicę i w dalszym przebiegu do autostrady A4. Ta organizacja ruchu wymusiła na nas, jak i na wykonawcy, poczynienia szeregu uzgodnień z GDDKiA w Krakowie i w Rzeszowie, jak również z Komendą Wojewódzką Policji, dlatego te prace nie idą pełną parą –

– tłumaczył dyrektor ZDiK w Tarnowie Grzegorz Wałęga.

Żeby wprowadzić tzw. ruch tranzytowy w tym miejscu, w określonych odległościach trzeba ustawić tablice informujące o tym fakcie. W tym przypadku trzeba było przesunąć tablicę o objeździe na autostradzie A4 w stronę wschodnią, co pociągnęło za sobą konieczne uzgodnienia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak przekonuje dyrektor ZDiK w Tarnowie, wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na ul. Lwowskiej ma się rozpocząć w połowie maja. Wtedy też istniejące skrzyżowanie w pobliżu wiaduktu kolejowego ma się zamienić w tymczasowe rondo turbinowe.

– Na tym rondzie będą zachowane wszelkie relacje prawo i lewoskrętne, jedynym ograniczeniem będzie wjazd do miasta Tarnowa od ul. Orkana, czyli od wchodu, tam dla kierowców będzie nakaz skrętu w prawo w ul. Jana Pawła II. Pod wiaduktem będą utrzymane dwa pasy ruchu, po jednym w każdą stronę, w trakcie prowadzonych robót one mogą migrować, ale ruch w obu kierunkach będzie zachowany cały czas bez utrudnień. Jeśli pojawi się wahadło, to będą to sporadyczne sytuacje – –

– dodaje dyrektor ZdiK-u Grzegorz Wałęga.

Wykonawca wróci na plac budowy tuż po wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu.

Prace planowo miały potrwać do stycznia przyszłego roku, ale ze względu na zwolnienie prac, mogą przedłużyć się o kilka miesięcy.

Przebudowa ul. Lwowskiej zakłada zlikwidowanie chodników pod wiaduktem na korzyść poszerzenia drogi w tym miejscu o dodatkowe pasy. Ma się za to pojawić podwieszona pod mostem kładka pieszo-rowerowa.

Exit mobile version