sobota, 23 sierpnia 2025
TARNÓW +48 14 627 50 50  NOWY SĄCZ +48 18 449 06 00 

103,6 FM | 101,2 FM | 88,3 FM | 105,1 FM

  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • 43. PPT
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
Brak
View All Result
POSŁUCHAJ
RDN
  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • 43. PPT
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
SŁUCHAJ
RDN

Do Polski płynie już maszyna, która ma drążyć tunel na linii kolejowej 104 [ZDJĘCIA]

Krzysztof Niedzielanautor / źródło: Krzysztof Niedzielan
2024/12/06 - 14:02
- AKTUALNOŚCI
A A
fot. PKP PLK

fot. PKP PLK

Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

W połowie grudnia do jednego z portów nad Bałtykiem dopłynie transport z Chin z elementami tarczy TBM. Maszyna wydrąży tunel ewakuacyjny na linii kolejowej 104 między Męciną i Mordarką.

Maszyna przeszła już testy i odbiory w fabryce w Chinach.

https://rdn.pl/wp-content/uploads/2024/12/6hamarnik.mp3

– Następnie została rozebrana i przygotowana do transportu. Ładunek składa się z 36 części o wadze ok. 600 ton. Największa z nich waży 87 ton, a tzw. głowica tnąca ma 4,8 metra średnicy i waży 41 ton. Morska podróż do Polski z portu w Szanghaju zajmie ok. 60 dni. W połowie grudnia zaplanowano rozładunek maszyny w jednym z bałtyckich portów. Resztę podróży do Męciny odbędzie w 30 ciężarówkach. Obecnie wykonawcy kończą uzgadnianie trasy przewozu maszyny z zarządcami dróg. Ze względów bezpieczeństwa szczegóły logistyki nie będą podawane do publicznej wiadomości. Po przybyciu na miejsce tunelownica zostanie złożona i będzie mogła rozpocząć prace

 – mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Druga, większa maszyna, która wydrąży właściwy tunel na modernizowanej linii kolejowej pojawi się w Polsce na przełomie lutego i marca. Teraz jest przygotowywana do transportu.

Drążenie pod Pisarzową potrwa kilkanaście miesięcy.

– Po zakończeniu prac powstanie jeden z najdłuższych tuneli kolejowych w Polsce. Obiekt o długości 3,750 metrów skróci podróże pomiędzy Limanową a Nowym Sączem. Docelowo pojadą nim pociągi, które połączą Sądecczyznę z resztą Małopolski – Gdowem, Zakopanem i Krakowem. W sumie w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko” wybudujemy 13 tuneli kolejowych różnej wielkości. Ten pomiędzy Męciną a Mordarką będzie drugim pod względem długości, bo o kilkadziesiąt metrów wyprzedzi go tunel, który powstanie w sąsiedztwie Stróży k. Dobrej i będzie częścią nowej linii kolejowej na odcinku Szczyrzyc – Tymbark

– podkreśla Piotr Hamarnik.

Koszt modernizacji odcinka między Limanową i Klęczanami na linii 104 to 1,9 miliarda złotych, a pociągi mają tu jeździć od 2027 roku. Prace trwają też między innymi na odcinku Nowy Sącz – Klęczany. Tu ich koniec jest planowany na koniec przyszłego roku.

Modernizacja linii kolejowej nr 104 (Chabówka – Nowy Sącz) jest częścią projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach tego projektu (stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte).

W Nowym Sączu, Limanowej, Marcinkowicach i Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną.

Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Projekt finansowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Źródło: PKP PLK.

 

tunel maszyna2 pkp PLK
fot. PKP PLK
Tagi: linia kolejowaPiotr Hamarnikonelinia kolejowa 104tunelChinyNowy SączLimanowaPKP PLK
Poprzedni

Iskrzy na linii Sądeckie Wodociągi – gmina Stary Sącz [WIDEO]

Następny

Św. Mikołaj zatrzymywał pieszych i kierowców. Pomagali mu radiowcy i sądecka drogówka [ZDJĘCIA]

ZOBACZ RÓWNIEŻ

WhatsApp Image 2025 08 22 at 20.15.57 8
AKTUALNOŚCI

Kino plenerowe RDN pojawiło się na osiedlu Koszyce

22 sierpnia 2025
fot. Urząd Miasta Nowego Sącza
AKTUALNOŚCI

Oferty mieszczą się w budżecie. Remont ul. Kilińskiego w Nowym Sączu jeszcze w tym roku

22 sierpnia 2025
fot. wizualizacja, Sądeckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego
AKTUALNOŚCI

Ruszył nabór wniosków o najem mieszkań STBS w Nowym Sączu

22 sierpnia 2025
fot. OSP Moszczenica Niżna
AKTUALNOŚCI

Moszczenica Niżna: Sprawdzane są okoliczności pożaru zabytkowej lipy [ZDJĘCIA]

22 sierpnia 2025
Fot. Grzegorz Brożek/Gość Tarnowski
AKTUALNOŚCI

Bp Jeż o arcybiskupie Kowalczyku: 'Był mocno związany z Jadownikami, a pług sam chciał mieć w herbie’

22 sierpnia 2025
zlobek Stary Sacz
AKTUALNOŚCI

Żłobek samorządowy w Starym Sączu już niedługo przyjmie pierwsze dzieci. Są jeszcze miejsca [ZDJĘCIA]

22 sierpnia 2025
grupa inicjatywna podegrodzie
AKTUALNOŚCI

Sądeczanie chcą muzeum Odsieczy Wiedeńskiej na wzgórzu Kahlenberg

22 sierpnia 2025
IMG 7968
AKTUALNOŚCI

Trzyosobowy skład ratowników medycznych w Lisiej Górze czy w Gromniku? 'To byłoby fair play, gdyby było tu i tu’

22 sierpnia 2025

NAJNOWSZE

WhatsApp Image 2025 08 22 at 20.15.57 8

Kino plenerowe RDN pojawiło się na osiedlu Koszyce

20:08

Oferty mieszczą się w budżecie. Remont ul. Kilińskiego w Nowym Sączu jeszcze w tym roku

20:08

Na szlaku nie brakuje trudów i wyzwań, ale oni postanowili sobie ich dołożyć

20:08

Szósty dzień 43. PPT: Kiedy mówisz Bogu „tak”, odczuwasz wielki spokój

19:07

Ruszył nabór wniosków o najem mieszkań STBS w Nowym Sączu

17:05

43. PPT na szlaku – Dzień VI

16:04

Bp Lechowicz: Piękną misją jest służyć w dwóch mundurach czyli w sutannie i w mundurze

14:02

Moszczenica Niżna: Sprawdzane są okoliczności pożaru zabytkowej lipy [ZDJĘCIA]

13:01

Bp Jeż o arcybiskupie Kowalczyku: 'Był mocno związany z Jadownikami, a pług sam chciał mieć w herbie’

13:01

Żłobek samorządowy w Starym Sączu już niedługo przyjmie pierwsze dzieci. Są jeszcze miejsca [ZDJĘCIA]

13:01

NIE PRZEGAP

ryszard wilk konfederacja

Puszka pandory dopiero się otwiera. Sądecki poseł Konfederacji ostrzega przed KPO dla kultury

11 sierpnia 2025
fot. FB Dar Życia - Bieg Koszycko-Kolbiański / Paweł Topolski

W sobotę jubileuszowa X edycja biegu Koszycko-Kolbiańskiego 'Dar Życia”

12 sierpnia 2025
IMG 7469

Nie wyobrażają sobie życia bez PPT. Waldemar nie opuścił ani jednej pielgrzymki, Krzysztof pójdzie po raz 27

30 lipca 2025
RADIO KATOLICKIE
UN PAPIESKI
UNS
AKCJA KATOLICKA
BIBLOS
KULTURA TARNÓW
SRK
CARITAS
KANA
ITER
Małopolska
AKADEMIA TARNOWSKA

RDN MAŁOPOLSKA

ul. gen. Józefa Bema 14
33 - 100 Tarnów
tel.: +48 14 627 50 50
e-mail: info@rdn.pl

RDN NOWY SĄCZ

pl. Kolegiacki 4
33 - 300 Nowy Sącz
tel.: +48 18 449 06 00
e-mail: sacz@rdn.pl

AKTUALNOŚCI
RELIGIA
SPORT
KULTURA
GALERIE
PATRONATY
WSPARCIE

Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN. 2024.

Brak
View All Result
  • Radio RDN
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • GALERIE
  • 43. PPT
  • PATRONATY
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • KONTAKT
  • WSPARCIE

© 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN.

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Polityka prywatności.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Resetuj Resetuj