czwartek, 9 października 2025
TARNÓW +48 14 627 50 50  NOWY SĄCZ +48 18 449 06 00 

103,6 FM | 101,2 FM | 88,3 FM | 105,1 FM

  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • WYPOMINKI
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
Brak
View All Result
POSŁUCHAJ
RDN
  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
    • GALERIE
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • PATRONATY
  • WYPOMINKI
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
    • KONTAKT
  • WSPARCIE
SŁUCHAJ
RDN

Strategia marketingowa – dlaczego jest to tak skomplikowane by opracować dobrą strategię marketingową?

Wydawcaautor / źródło: Wydawca
2023/11/10 - 08:08
- AKTUALNOŚCI
A A
strategia markeingowa
Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterEmail

Wszyscy wiemy, czym jest strategia. Tak, to pojęcie odnosi się również do marketingu, ale niezależnie od tego, ma ono pewien wydźwięk. Chodzi mianowicie o działania, które – podejmowane często znacznym kosztem – mają przynieść rezultaty w dość dalekiej przyszłości. Strategia marketingowa ma na celu osiągnięcie pewnych rezultatów sprzedażowych, a to nie jest ani łatwe, ani też w jakikolwiek sposób przewidywalne.

Czym jest strategia marketingowa?

Otóż mianem tym określa się szereg działań, które mają na celu uzyskanie określonych korzyści sprzedażowych. Celem strategicznym firmy może być na przykład:

  • zwiększenie sprzedaży do określonej wartości,
  • wejście na określony rynek,
  • rozbudowa sieci sprzedaży,
  • wprowadzenie nowego produktu.

I tyle w temacie. Pamiętajmy, że strategia ta ma przynosić określone rezultaty. Trudno podejmować działania (często wiążące się ze znacznymi kosztami), które nie przyniosą nam konkretnych korzyści. Analogicznie jest ze strategią. Tak, to fakt – dobrze ją mieć. Wszak planowanie i ustalanie celów stoi u podstaw każdego przedsiębiorstwa. Ale z drugiej strony mamy jakiś proces, który obarczony jest niezliczoną liczbą zmiennych. Czy można przewidzieć „co do joty” jego skutki? Otóż nie. Dlatego cele strategii nigdy nie mogą być ujmowane w konkretnej przestrzeni czasu. Jej zadaniem jest podjęcie pewnych działań, które (w określonej przestrzeni czasu) przyniosą pewne efekty. Każdy, kto robi inaczej, skazuje się na niepowodzenie. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy określeniu odpowiedniej strategii marketingowej to odwiedź stronę: https://suasio.pl/uslugi/strategia-marketingowa/ , na której dowiesz się jak działa poprawna strategia marketignowa.

Dlaczego opracowanie strategii jest tak skomplikowane?

Proces opracowywania strategii marketingowej jest złożony, skomplikowany i wymaga przede wszystkim czasu. Nie jest to coś, co można wymyślić ot tak. W planowaniu strategii marketingowej mamy do czynienia z wieloma zmiennymi. Bądź co bądź, najważniejsze z nich to:

  • nieprzewidywalna sytuacja rynkowa,
  • wydarzenia polityczne, społeczne itd.,
  • kondycja finansowa branży,
  • sytuacja finansowa przedsiębiorstwa.

Może okazać się, że na początku roku przyjmujemy określoną strategię, ale już po kilku miesiącach okazuje się, że trzeba wprowadzić pewne poprawki. Mogą one polegać na konieczności doinwestowania projektu lub – w przeciwnym razie – przeanalizowania wydatków i wprowadzenia pewnych cięć. Może się też okazać, że firmy, do których chcieliśmy dotrzeć, mają trudności z domknięciem bilansu. Jednym słowem – mamy do czynienia z sytuacją, która w bardzo wielu przypadkach może wymknąć się spod kontroli.

Przewidywanie zachowań rynkowych

Każdy proces marketingowy jest pewnym skokiem w nieznane. Nie wiemy, czy rynek pozytywnie odpowie na naszą ofertę, albo czy konkurencja w międzyczasie nie wprowadzi czegoś nowego, co (zupełnie przypadkiem) będzie przypominało nasz produkt. Możemy też przeliczyć się ze spodziewanymi efektami podejmowanych działań w Internecie. O zgrozo może okazać się, że nasza strona internetowa generuje znacznie mniejszy ruch niż planowaliśmy. A jeśli już osiągnie jego przyjętą przez nas wcześniej wartość, to niekoniecznie musi mieć ona tak duże przełożenie na sprzedaż, jak mogłoby się to wydawać.

A co, jeśli sprzedaż wybranego towaru będzie mniejsza niż zakładaliśmy? Przyjmijmy, że na początku nasz asortyment przyciągnie (z ciekawości) mnóstwo osób, ale już po 2 – 3 tygodniach przestanie być tak rentowny. Co wtedy? Czy przewidzenie takich zachowań rynkowych jest możliwe? Otóż nie. I właśnie dlatego strategia marketingowa jest tak trudna w opracowaniu.

Czy można (jednak) opracować skuteczną strategię w marketingu?

Przewidzenie przyszłości w oparciu o bieżące zjawiska i dane matematyczne nie zawsze się sprawdza. Dlatego nie sposób stworzyć modelu, który będzie w 100 procentach przewidywalny. Z drugiej strony można jednak wprowadzić pewne rozwiązania, które usprawnią przygotowanie w miarę składnej i rozsądnej strategii. O czym mówimy?

  1. Nic na siłę. Tak jak mówiliśmy wcześniej, strategia nie powinna mieć żadnego odniesienia w funkcji czasu. Naszym celem ma być zrealizowanie określonych założeń, ale musimy pamiętać o tym, by podejść do nich w miarę elastycznie. Co więcej, może się okazać, że w toku realizacji strategii pojawią się nowe szanse, których wcześniej nie przewidywaliśmy. Czy to oznacza, że mamy z nich nie korzystać?
  1. Kwalifikacje. Osoby, które opracowują taką strategię, muszą mieć kwalifikacje podparte doświadczeniem. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że powinni być to ludzie, którzy lubią podejmować odważne decyzje i są konsekwentni w swoich działaniach. Mając taki zespół można zmniejszyć do minimum ilość niewiadomych, które mogą wypaczyć praktyczną realizację naszej strategii.
  1. Brak uzależnień. Być może dla wielu osób jest to banał, ale dobra strategia marketingowa powinna być opracowywana przez firmy mające dobrą sytuację finansową. Realizacja ściśle określonego planu, w którym brak oczekiwanych efektów przynosi plajtę, to wyzwanie, którego (niestety) wiele przedsiębiorstw nie jest w stanie udźwignąć.

Wiedząc to wszystko, nietrudno zdać sobie sprawę, jak skomplikowanym procesem jest oszacowanie dobrej strategii marketingowej.

Artykuł powstał przy współpracy partnera zewnętrznego.
Poprzedni

W nocy płonął budynek usługowy w Nowy Sączu [ZDJĘCIA]

Następny

Kolejne psy saperskie trafią na Ukrainę [ZDJĘCIA, WIDEO]

ZOBACZ RÓWNIEŻ

2aaf4289 862e 4850 a2bc 245eef122658
AKTUALNOŚCI

Zwłoki ochroniarza ujawnione na zapleczu tarnowskiej poczty

8 października 2025
Na zdjęciu: Piotr Litwiński i Jerzy Liber ze Stowarzyszenia Samochodówka
AKTUALNOŚCI

Spotkanie po latach. Zbliża się II zjazd Zespołu Szkół Samochodowych w Nowym Sączu

8 października 2025
zdjęcie ilustracyjne, fot. Gmina Korzenna
AKTUALNOŚCI

Ponad kilometr chodnika. Gdzie będzie bezpieczniej w gminie Moszczenica

8 października 2025
fot. pixabay
AKTUALNOŚCI

Wykłady, badania i zajęcia praktyczne. Profilaktyka raka piersi na konferencji w Nowym Sączu [ZDJĘCIA]

8 października 2025
fot. Miasto Limanowa
AKTUALNOŚCI

Limanowski Dom Kultury będzie mieć miejsca noclegowe, ale nie dla każdego

8 października 2025
fot. KMP w Nowym Sączu
AKTUALNOŚCI

Poszukiwany 35-latek zatrzymany. Mężczyzna trafił prosto do więzienia

8 października 2025
fot. freepik.com
AKTUALNOŚCI

WF po nowemu. Sprawdzamy, jak w praktyce wygląda nowa podstawa programowa

8 października 2025
fot. Agnieszka Majewska
AKTUALNOŚCI

Książki w okazyjnej cenie, atrakcje dla najmłodszych i spotkanie autorskie – Biblos zaprasza na Noc Księgarń

8 października 2025

NAJNOWSZE

2aaf4289 862e 4850 a2bc 245eef122658

Zwłoki ochroniarza ujawnione na zapleczu tarnowskiej poczty

20:08

Spotkanie po latach. Zbliża się II zjazd Zespołu Szkół Samochodowych w Nowym Sączu

17:05

Ponad kilometr chodnika. Gdzie będzie bezpieczniej w gminie Moszczenica

16:04

Wykłady, badania i zajęcia praktyczne. Profilaktyka raka piersi na konferencji w Nowym Sączu [ZDJĘCIA]

16:04

Limanowski Dom Kultury będzie mieć miejsca noclegowe, ale nie dla każdego

16:04

Poszukiwany 35-latek zatrzymany. Mężczyzna trafił prosto do więzienia

16:04

’Beczka. Bierzemy odpowiedzialność’ – film o legendarnej wspólnocie zainspirowanej przez Karola Wojtyłę już za kilka dni w kinach!

15:03

WF po nowemu. Sprawdzamy, jak w praktyce wygląda nowa podstawa programowa

15:03

Książki w okazyjnej cenie, atrakcje dla najmłodszych i spotkanie autorskie – Biblos zaprasza na Noc Księgarń

15:03

Jedna nocna akcja policji i cztery zatrzymane prawa jazdy

15:03

NIE PRZEGAP

WhatsApp Image 2025 09 25 at 10.45.30

U sióstr urszulanek ruszają spotkania formacyjne dla kobiet

25 września 2025
ca

Mieszkańcy i turyści przenieśli się na dawną, polską wieś – piknik „Jesień w zagrodzie”

5 października 2025
43a398f6 833b 4a24 92de 502f24838a18

Pułapka ‘szklanego’ rodzeństwa – jak odnaleźć się w rodzinie z niepełnosprawną osobą? Spotkanie z ekspertami w Wierzchosławicach

1 października 2025
RADIO KATOLICKIE
UN PAPIESKI
UNS
AKCJA KATOLICKA
BIBLOS
KULTURA TARNÓW
SRK
CARITAS
KANA
ITER
Małopolska
AKADEMIA TARNOWSKA

RDN MAŁOPOLSKA

ul. gen. Józefa Bema 14
33 - 100 Tarnów
tel.: +48 14 627 50 50
e-mail: info@rdn.pl

RDN NOWY SĄCZ

pl. Kolegiacki 4
33 - 300 Nowy Sącz
tel.: +48 18 449 06 00
e-mail: sacz@rdn.pl

AKTUALNOŚCI
RELIGIA
SPORT
KULTURA
GALERIE
PATRONATY
WSPARCIE

Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN. 2024.

Brak
View All Result
  • Radio RDN
  • WIADOMOŚCI
    • AKTUALNOŚCI
    • RELIGIA
    • SPORT
    • KULTURA
  • KONCERT ŻYCZEŃ
  • GALERIE
  • PATRONATY
  • WYPOMINKI
  • RAMÓWKA
  • REKLAMA
  • RADIO
    • KINO PLENEROWE
    • LUDZIE RADIA
    • AUDYCJE
    • KONCERT ŻYCZEŃ
    • PATRONAT
    • PRACA
    • PRACA KRAKÓW
    • TARGI PRACY KRAKÓW
    • DODAJ OFERTĘ PRACY
    • ATS
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • KONTAKT
  • WSPARCIE

© 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. RDN.

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Polityka prywatności.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Odcienie szarościOdcienie szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Resetuj Resetuj