Modernizacja torów między Limanową i Klęczanami na linii Chabówka – Nowy Sącz ma kosztować niecałe 2 miliardy złotych netto. PKP PLK wybrało już najkorzystniejszą ofertę w przetargu, ale na podpisanie umowy będzie trzeba jeszcze poczekać.
– Uprawomocnienie się wyboru oferty i przeprowadzenie obligatoryjnej kontroli procedury przetargowej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, umożliwi podpisanie umowy z wykonawcą. Zawarcie kontraktu pozwoli na realizację ważnej inwestycji dla rozwoju kolei, w ramach projektu „Podłęże – Piekiełko”
– wyjaśniła Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
W ramach zadania powstaną nowe tory z siecią trakcyjną, ale też tunel o długości około 4 km. Ponadto zbudowane zostaną przystanki w Mordarce i Chomranicach oraz stacja kolejowa w Męcinie.
Przypomnijmy, że trwa już modernizacja odcinków Chabówka – Rabka Zaryte oraz Klęczany – Nowy Sącz. W październiku została podpisana umowa na prace między Rabką Zaryte i Mszaną Dolną. Ogłoszono też przetarg na przebudowę stacji w Limanowej.