Na rozkład jazdy narzeka młodzież ze Zbylitowskiej Góry, Zgłobic czy Błonia, która dojeżdża do IV Liceum Ogólnokształcącego w Tarnowie. Urzędnicy przekonują, że przewoźnik został o tym poinformowany i w najbliższych dniach ma wprowadzić korekty.
Po niemal dwóch tygodniach funkcjonowania nowej komunikacji w gminie Tarnów, której operatorem są Autobusowe Linie Dowozowe Kolei Małopolskich, wójt Grzegorz Kozioł ocenia, że zmiana dokonała się we właściwym momencie i została pozytywnie przyjęta przez mieszkańców. Dodaje, że drobne trudności są na bieżąco weryfikowane i korygowane.
Odtwarzacz plików dźwiękowych– Musimy sobie zdawać sprawę, że jest to proces rewolucyjny. Nie da się tak 'z poniedziałku na wtorek’ zrobić wszystko, żeby było perfekcyjnie. Na pewno udało się to, że są autobusy i w 99 procentach zachowały dotychczasowy rozkład jazdy. Ceny również takie, jakie były wcześniej, z małymi modyfikacjami. Zostały zachowane ulgi. Również mamy zgłoszenia od mieszkańców, że autobusy są naprawdę lepszej jakości, klimatyzowane i w zasadzie ta zmiana przechodzi dość płynnie w nowy system.
Po początkowym okresie bezpłatnej jazdy, mającym na celu przygotowanie mieszkańców do nowej usługi, od początku tygodnia, by korzystać z komunikacji, trzeba mieć bilet w aplikacji IMKA lub zakupić go w kasie lub bezpośrednio u kierowcy.
Za bilet normalny trzeba zapłacić u kierowcy 5 zł. Bilet ulgowy kosztuje 2,5 zł. W aplikacji iMKA i w biletomatach bilety są tańsze i kosztują 4,5 zł (normalny). Koszt normalnego biletu miesięcznego to 110 zł, dla studentów 53,30 a dla uczniów 56,10 zł.
Czy realizacja umowy z Województwem Małopolskim na nową komunikację gminną całkowicie przekreśla szanse powrotu do porozumienia gminy z miastem Tarnów? Wójt przekonuje, że wciąż liczy na konsensus, jednak warunki ewentualnego nowego kontraktu musiałyby ulec zmianie.
Odtwarzacz plików dźwiękowych– Docelowo naszym marzeniem jest to, aby była jedna komunikacja aglomeracyjna oparta na tarnowskiej MPK. Rozmawiamy z miastem, ale możemy powiedzieć, że jest tzw. 'czerwona linia’, której nie możemy przekroczyć. Jest nią to, co było wynegocjowane ponad 20 lat temu, że każdy płaci za siebie. Jeżeli w naszej komunikacji mamy milion wozokilometrów i z tego 600 tysięcy jest po gminie Tarnów, to płaci gmina Tarnów. Za 400 tysięcy, które jest po mieście, powinno być płacone przez miasto Tarnów.
Organizatorem połączeń jest Województwo Małopolskie i gmina Tarnów, a operatorem połączeń są Koleje Małopolskie, które mają podpisaną umowę z nowym przewoźnikiem LS Sp. z o.o Nowy Sącz do końca lutego 2025.