Linia Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna w Krajowym Programie Kolejowym. Rząd zapewnia, że jest finansowanie

most kolejowy na rzece Mszanka w Mszanie Dolnej na linii kolejowej nr 104 Chabowka Nowy Sacz

fot. wizualizacja PKP PLK

Jest finansowanie dla linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna – zapewnia rząd. Rada Ministrów w środę (16.09) przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Oznacza to zapewnienie finansowania dla wielu nowych inwestycji kolejowych w całym kraju.

Jak czytamy na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury, linia Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna, która jest częścią projektu popularnie zwanego „Podłęże – Piekiełko”, jest jedną z najważniejszych inwestycji kolejowych w całym kraju.

Budowa tej linii jest podzielona na części. Pierwszy przetarg ma być ogłoszony w styczniu 2024 roku na odcinek Tymbark – Szczyrzyc. W marcu natomiast ma ruszyć postępowanie na trasę Limanowa – Tymbark. Kolejne dwa czyli Szczyrzyc – Gdów i Gdów – Podłęże w trzecim kwartale 2024 roku. Projekty nowej linii zostały zrealizowane w ramach prac przygotowawczych.

Częścią projektu „Podłęże – Piekiełko” jest modernizacja linii kolejowej nr 104 z Chabówki do Nowego Sącza. Pieniądze na realizację tego zadania zostały przewidziane w ramach prefinansowania Krajowego Programu Odbudowy przez Polski Fundusz Rozwoju. Pierwsze prace już się rozpoczęły – zapewnia ministerstwo.

Dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte oraz Nowy Sącz – Klęczany umowy na roboty zostały już podpisane. Dla odcinków Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Klęczany – Limanowa trwają jeszcze przetargi, które wkrótce wyłonią wykonawców prac.

Stacja Limanowa zostanie zrealizowana w ramach odrębnego kontraktu. Ogłoszenie przetargu na te prace planowane jest na październik 2023 r.

Po realizacji tych inwestycji czas podróży pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza ma się skrócić do godziny.

Exit mobile version