Tunel pod górą Just w Tęgoborzy może zostać uwzględniony w preferowanym wariancie C przebiegu nowej drogi Brzesko – Nowy Sącz. Takie informacje zostały przekazane po spotkaniu Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwiązań Komunikacyjnych w Małopolsce.
Częściowa zmiana przebiegu w tym wariancie jest do zaakceptowania przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o ile RDOŚ uzna ją za korzystną pod względem środowiskowym.
– Po naszym wniosku i analizie, biorąc pod uwagę, że droga omijająca górę Just to około 4 km, GDDKiA widzi możliwość modyfikacji „sądeczanki” w tym obszarze i zaprojektowania, a w konsekwencji zaprojektowania tunelu pod górą Just
– wyjaśnił poseł Arkadiusz Mularczyk, przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwiązań Komunikacyjnych w Małopolsce.
Tunel pod Justem miałby mieć 800 metrów długości, co skróciłoby przebieg drogi Nowy Sącz – Brzesko.
Tymczasem Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie wydała jeszcze decyzji środowiskowej dla „sądeczanki”. Inwestor wnioskował już o to dwa lata temu.
Jak informował poseł Mularczyk modyfikacja wariantu przebiegu drogi Nowy Sącz – Brzesko o tunel pod Justem miałaby nastąpić już po wydaniu decyzji środowiskowej.
– Z rozmów z dyrekcją GDDKiA wynika, że taka kolejność działań byłaby najbardziej efektywna
– zaznaczył.
Czy proponowane zmiany mogą uspokoić protesty mieszkańców gminy Łososina Dolna, którzy domagają się tunelu pod górą Just i sprzeciwiają się preferowanemu wariantowi C?
– Czekamy na wersję ostateczną i wtedy będziemy rozmawiać. Na razie są to deklaracje w tej sprawie. Sprawa nie dotyczy tylko gminy Łososina Dolna, bo protesty są też w gminach Czchów i Gnojnik
– podkreślił Andrzej Romanek, wójt gminy Łososina Dolna.