W końcu będą pieniądze na linię kolejową Podłęże-Piekiełko? „Jest gwarancja zastępczego finansowania”

przystanek Nowy Sacz Chelmiec km proj. 70 104 i wiadukt kolejowy w km proj. 70 232 nad ul. Krakowska

fot. zdjęcie ilustracyjne, wizualizacja przystanku Nowy Sącz Chełmiec, PKP PLK

Nie ma jeszcze pieniędzy z KPO, więc modernizacja linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka ma być na razie sfinansowana z innych źródeł. Od kilku miesięcy na podpisanie umów czekają wykonawcy odcinków Nowy Sącz – Klęczany i Chabówka – Rabka Zaryte.

Poseł PiS Patryk Wicher poinformował, że dzięki decyzji rządu, inwestycje będą mogły ruszyć.

– Są już podpisane umowy z Polskim Funduszem Rozwoju i innymi podmiotami, które dają gwarancję zastępczego finansowania tej inwestycji. Spodziewamy się rychłego uruchomienia budowy tych dwóch odcinków. Powinno to się stać jeszcze w pierwszym półroczu tego roku

– dodał parlamentarzysta.

W lutym został ogłoszony kolejny przetarg na modernizację odcinka Rabka Zaryte – Mszana Dolna. W dalszej części 2023 roku mają ruszyć procedury związane z następnymi odcinkami.

– Inwestycja jest podzielona na 9 odcinków. Przetarg na ostatni z nich planowany jest na pierwszy kwartał 2024 roku

– przypomina Patryk Wicher.

Linia kolejowa Nowy Sącz – Chabówka ma być elementem szybkiego połączenia kolejowego z Krakowa do Nowego Sącza.

W planach jest też budowa nowej linii między Podłężem oraz Szczyrzycem i Tymbarkiem.

Poseł Wicher uważa, że z Krakowa do Nowego Sącza będzie można dojechać w godzinę w 2029 roku

Exit mobile version