Poseł W. Krajewski: Budowa łącznika w Pilźnie nie wyklucza budowy obwodnicy

Krajewski wrzesien

Łącznik autostradowy w Pilźnie to w tej chwili najbardziej optymalne rozwiązanie – tak plany budowy nowego obejścia Tarnowa skomentował w programie Słowo za Słowo poseł PiS Wiesław Krajewski.

Na antenie RDN Małopolska odniósł się do stanowiska prezydenta Tarnowa w sprawie zmiany koncepcji przebiegu trasy, który stwierdził, że 'budowa łącznika autostrady A4 do Pilzna, choć z pewnością potrzebna, nie zastąpi w żadnym razie budowy wschodniej obwodnicy Tarnowa’.

Poseł Krajewski stwierdził, że dodatkowa obwodnica może powstać, tylko w innym przebiegu niż pierwotnie planowano i być może za mniejsze pieniądze. Na chwilę obecną natomiast, zdaniem parlamentarzysty, budowa łącznika jest najlepszym rozwiązaniem. Poseł PiS zwrócił także uwagę, że budowa łącznika w Pilźnie to powrót do planów sprzed lat.

– Wiemy doskonale, że Aleją Jana Pawła II, którą teraz przebiega ten uciążliwy ciąg komunikacyjny, to przecież 95% tranzytu to jest właśnie w kierunku Pilzna i Jasła. Cieszę się, że po kilku latach propozycja, to optymalne rozwiązanie zostało zaprojektowane i miejmy nadzieję, że w najbliższych latach zostanie to zrealizowane i wybudowane, przede wszystkim w interesie Tarnowa. Zgadzam się również z tym, że dodatkowa obwodnica, tylko być może dużo tańsza i w innym szlaku komunikacyjnym też pewnie jest potrzebna ponieważ to służy również rozwojowi miasta.

Jak informowało Radio RDN Małopolska, minister infrastruktury przedstawił w Tarnowie nowy plan inwestycyjny, a to oznacza rezygnację z dotychczasowej lokalizacji, czyli budowy obwodnicy biegnącej granicami Tarnowa i gminy Tarnów m.in. przez Wolę Rzędzińską. Nowa lokalizacja to tereny powiatu tarnowskiego i dębickiego.

Na razie nie wiadomo jednak którędy dokładnie będzie przebiegać nowa trasa i kiedy dokładnie powstanie. Okres przygotowawczy do inwestycji ma potrwać 4 lata.

’Łącznik nie zastąpi obwodnicy’. Stanowisko miasta w sprawie zmiany planów

Obwodnica Tarnowa. Jest plan inwestycyjny, a kiedy ruszy budowa?

Exit mobile version