Słuchacze RDN Nowy Sącz i radiowcy poszli w góry w świetnej atmosferze [WIDEO]

radio RDN NS Wierchomla 10 2021160

Każdego dnia jesteśmy blisko naszych słuchaczy, a w sobotę (9.10) byliśmy jeszcze bliżej! Z okazji 10-lecia radia RDN Nowy Sącz wybraliśmy się wspólnie w góry. Do Bacówki nad Wierchomlą prowadził nas Łukasz Raczkowski – reporter, twórca audycji Z Notatnika Przewodnika i przewodnik beskidzki.

We wrześniu świętowaliśmy 10. rocznicę powstania radia RDN Nowy Sącz podczas imprezy przy Ołtarzu Papieskim w Starym Sączu, a do śpiewu i tańca porwał wszystkich zespół Megitza. Pierwsza impreza miała pokazać wymiar folkowy naszego radia i zaprezentować również twórcę Folkowej Listy Przebojów Andrzeja Zarycha oraz Piotra Gąsienicę znanego z audycji Folkowe Granie i Gadanie.

Tym razem motywem przewodnim były wędrówki górskie, a w tym bryluje Łukasz Raczkowski. Nasz reporter znany też z audycji Z Notatnika Przewodnika jest również przewodnikiem górskim. Był zatem głównodowodzącym radiowej wycieczki do Bacówki nad Wierchomlą.

Uczestnicy spotkali się w Nowym Sączu, by autokarem pojechać w okolice dolnej stacji wyciągu krzesełkowego na Wierchomlę i stąd ruszyć na szlak.

Po dojściu na górną stację wyciągi na Wierchomli poszliśmy zobaczyć kapliczkę poświęconą św. Wendelinowi. Łukasz Raczkowski ciekawie opowiadał o tym miejscu oraz o okolicznych szczytach. Gdy wybiło południe, odmówiliśmy modlitwę na Anioł Pański, a słuchacz Mariusz wyciągnął gitarę i rozpoczęły się śpiewy. Muzyki nie brakowało już do samego końca.

Korzystając z pięknej, słonecznej pogody szczęśliwie dotarliśmy do Bacówki nad Wierchomlą, gdzie rozpaliliśmy ognisko i smażyliśmy kiełbaski. Był czas na rozmowy z reporterem RDN Nowy Sącz i… śpiew. Nie mogło być inaczej, bo nasza koleżanka z radiowego działu promocji Agnieszka Kalisz świętowała tego dnia urodziny, więc zaśpiewaliśmy „Sto lat”.

Słuchacze byli bardzo zadowoleni z wycieczki. Podziwiali zapierające dech w piersiach widoki i mogli porozmawiać z ekipą RDN Nowy Sącz. – Słucham Was w radiu, a teraz mogę Was zobaczyć. Wcale nie jestem rozczarowana (uśmiech). Jesteście bardzo otwarci i uśmiechnięci – to się ceni – mówiła Magdalena z Nowego Sącza.

Wędrował z nami również ks. Jan Bartoszek, dyrektor radia RDN Małopolska i RDN Nowy Sącz. – Radio będzie miało rację bytu tylko wtedy, gdy będzie budować relacje. Nie da się ich zbudować tylko z poziomu eteru, więc trzeba wychodzić do ludzi. To wyjście w góry – też w ramach audycji Z Notatnika Przewodnika – jest tym czynnikiem tworzącym wspólnotę. Klimat towarzyszący naszej wędrówce jest najlepszy dowodem na to, że w tym kierunku należy iść – podkreślił.

Dziękujemy wszystkim słuchaczom za udział w wycieczce i wiele ciepłych słów o radiu RDN Nowy Sącz. Słuchajcie nas dalej, a my będziemy wciąż starać się dawać Wam wiele radości na falach eteru.