Wydawać by się mogło, że w XXI wieku dominującą formą promocji powinna być reklama internetowa. Okazuje się jednak, że w zalewie interaktywnych banerów, postów i płatnych kampanii pojawia się coraz większe zainteresowanie klasycznymi materiałami promocyjnymi. Jednym z nich są katalogi reklamowe. Sprawdź, jak możesz wykorzystać ich potencjał do promocji swojego biznesu.
Stwórz ciekawy projekt
Dobrze wykonany katalog reklamowy powinien przyciągać wzrok odbiorcy i zachęcać do głębszej lektury. Potencjalny klient powinien cieszyć się lekturą o oferowanych przez Twoją firmę produktach. Zadbaj więc o odpowiednią oprawę graficzną, a jednocześnie stworzyć angażujące treści, które wręcz zachęcą do wykręcenia numeru telefonu.
Pokaż najlepsze produkty i usługi
Skuteczność drukowanych katalogów promocyjnych zależy w dużej mierze od tego, jakie produkty i usługi w nim pokażesz. Pamiętaj, że nie masz zbyt wiele czasu na przyciągnięcie uwagi odbiorców.
Umieść więc w katalogu produkty oraz usługi, które już teraz cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Najlepiej jeśli umieścisz je na samym początku. Wówczas są największe szanse na to, że potencjalny klient zwróci na nie uwagę.
Zaangażuj klienta
Aby promowanie produktów i usług za pomocą katalogów reklamowych przyniosło skutek, konieczne jest zaangażowanie odbiorców do działania. Nie bój się więc pokazywać więc, niż standardowe zdjęcia produktów. Pokaż swój biznes od środka i zachęć czytelnika do kontaktu.
Dystrybucja
Samo stworzenie katalogu to dopiero połowa sukcesu. Teraz pora przejść do kolejnego, być może trudniejszego kroku – jest nim dystrybucja materiałów promocyjnych.
Oczywiście, sam katalog możesz wysłać do swojej bazy klienckiej w formie PDF, ale zapewne taka wiadomość zostanie po prostu zignorowana.
Dużo lepszym sposobem jest skontaktowanie się z drukarnią, która wydrukuje Twoje katalogi reklamowe. Następnie wydrukowane egzemplarze spakuj w eleganckie koperty i wyślij do obecnych oraz potencjalnych klientów.
Monitoruj
Najłatwiejszym sposobem na analizowanie skuteczności podejmowanych działań z użyciem katalogów reklamowych jest obserwacja wskaźnika liczby zamówień. Możesz również umieścić w katalogu specjalny kod rabatowy. Im więcej zamówień będzie zawierało obniżkę wynikającą z wpisania tego kodu, tym większa jest skuteczność Twoich działań z użyciem katalogów.
Możesz także podać specjalny numer telefonu, który dostępny będzie tylko w katalogu – liczba wykonanych na niego połączeń, będzie Twoim współczynnikiem konwersji.