Album został napisany w trakcie pandemii. Sting opowiada na nim o osobistych stratach, zakłóceniach, zamknięciu oraz nadzwyczajnej sytuacji społecznej i politycznej.
Poruszając tak wiele kwestii i tematów, Sting wybrał na tytuł „The Bridge”, gdyż „most” (ang. bridge) symbolizuje trwałe i wciąż ewoluujące ogniwo łączące idee, kultury, kontynenty czy nawet brzegi rzeki. To jednocześnie droga w przeszłość, dlatego Sting zaczął zastanawiać się nad muzyką i miejscami, które go ukształtowały.
Nowa strona stanowi uzupełnienie płyty. Fani znajdą tam teksty piosenek oraz tematy zawarte na „The Bridge”, które pozwolą na dogłębny wgląd w kreatywny proces Stinga.
Wraz z premierą płyty, która ukazała się 19 listopada, na stronie pojawiły się dodatkowe materiały. Sympatycy mogą umieszczać tam swoje wiadomości, zdjęcia czy historie nawiązujące do tematów z „The Bridge” i muzyki Stinga.
Interaktywna strona internetowa, to kolejne cyfrowe przedsięwzięcie Stinga przygotowane w ramach promocji dzieła.
Strona „The Bridge” nie jest pierwszą, którą Sting uruchomił w tym roku. Wcześniej 17-krotny laureat Grammy przygotował witrynę poświęconą swojej płycie „Duets”, na której znalazły się szczegółowe informacje dotyczące piosenek i kooperacji, a także zdjęcia oraz wideo-komentarze.
Album „The Bridge” promują dwa single – radosny „If It’s Love”, który już stał się radiowym hitem oraz otwierający całość, rockowy „Rushing Water”.
źródło: media.universalmusic.pl