– Mam nadzieję, że podjęcie tej uchwały podniesie atrakcyjność obiektów sportowych w naszym mieście i przyczyni się do popularyzacji nie tylko sportu, ale również kultury w regionie – powiedział wnioskodawca Krzysztof Janas. Za głosowało trzynastu tarnowskich radnych. Cztery osoby były przeciw. Sześć wstrzymało się od głosu.
Krzysztof Janas, podczas sesji Rady Miejskiej w Tarnowie przekonywał, że zmiana uchwały umożliwi włączenie się np. browarów piwowarskich w akcje sponsorowania wydarzeń sportowych i klubów sportowych.
– Imprezy, które są organizowane na tego typu obiektach sportowych w innych miastach są często sponsorowane przez browary działające na terenie Polski. Również wydarzenia kulturalne są sponsorowane przez kampanie browarnicze. Najbardziej jaskrawym przykładem jest Lublin, gdzie Arena Lublin jest sponsorowana w nazwie. Dlatego mam nadzieję, że podjęcie tej uchwały podniesie atrakcyjność obiektów sportowych w naszym mieście i przyczyni się do popularyzacji nie tylko sportu, ale również kultury w regionie.
Pozytywne opinie dot. uchwały wydały także Komisja Sportu, Rekreacji i Turystyki oraz Komisja ds. Rodziny i Spraw Społecznych.
Ostatecznie projekt, będący wspólną inicjatywą klubów radnych Koalicji Obywatelskiej i Nasze Miasto Tarnów, zyskał większościową zgodę. Oznacza to, że już wkrótce np. na terenie Areny Jaskółka Tarnów na wydarzeniach sportowych czy podczas koncertów będzie dozwolona sprzedaż napojów do 4,5% zawartości alkoholu.