Aby mieć pewność, że witryna działa dobrze, należy śledzić jej mocne i słabe strony. Właśnie w tym celu wykonywany jest audyt, który nie przysparza uśmiechu na twarzy właścicielom stron. Mówi się, że to proces żmudny, czasochłonny, a uzyskanie wyników zajmuje trochę czasu, jednak jest to niezbędny element do osiągnięcia sukcesu w witrynie. Ale audyt wcale nie musi być stresujący ani skomplikowany, jeśli jest się na niego przygotowanym. Sprawdź poniższy artykuł, który pozwoli Ci poznać prawdziwe znaczenie tego procesu dla SEO.
Audyt SEO – co to jest?
Audyt SEO jest procesem identyfikowania problemów lub błędów, analizującym jak dobrze twoja obecność w sieci odnosi się do najlepszych praktyk. Jego celem jest zidentyfikowanie jak największej liczby problemów wpływających a wyniki bezpłatnych wyników wyszukiwania. Co może ujawnić audyt SEO?
- Kwestie techniczne SEO,
- Problemy z infrastrukturą strony internetowej,
- Niewystarczające doświadczenie użytkownika,
- Luki w treści.
Audyt sam w sobie nie jest strategią, ale jest pierwszym krokiem do jej stworzenia, dlatego powinien odbywać się regularnie, dzięki czemu witryna będzie na bieżąco kontrolowana.
Dlaczego audyt witryny jest ważny?
Z powodu częstych aktualizacji i ulepszeń algorytmów Google, zasady SEO i najlepsze praktyki ulegają ciągłym zmianom, dlatego badanie strony jest jednym ze sposobów, aby pozostać na bieżąco z tymi zmianami i udoskonalać swoje działania. Przeprowadzanie audytu jest ważne także z kilku innych powodów.
Pomaga zidentyfikować problemy
Audyt SEO pomaga wykryć błędy, które powstrzymują Twoją witrynę przed uzyskaniem zadowalającego ruchu. Mogą to być techniczne elementy SEO jak szybkość ładowania witryny, przekierowania, architektura witryny czy struktura adresów URL. SEO odnosi się też do wszelkich optymalizacji, które możesz wprowadzić w swoich treściach, dlatego audyt obejmuje także:
- tytuły i opisy meta,
- nagłówki,
- treść,
- linki wewnętrzne.
Dostosowuje stronę do algorytmów wyszukiwarki
Wspomnieliśmy powyżej, że Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy. Te działania są dość trudne do śledzenia i mogą wpływać na ranking Twojej witryny. Czynników rankingowych jest ponad 200, dlatego wszelkie zmiany na stronie internetowej powinny być wprowadzane świadomie. I tu właśnie pojawia się audyt SEO. Narzędzia stworzone do tego celu współpracują z danymi Google i pomagają tworzyć sugestie oparte na danych, ale też aktualne zmiany, które warto wprowadzić.
Daje wgląd w strategię konkurencji
W prowadzenie strony internetowej wlicza się znajomość konkurencji, ale to nie wystarcza. Musisz określić co ona robi i jak to robi, co jest możliwe dzięki narzędziom do audytu SEO poprzez kompleksowe badanie witryn konkurencji. Ten proces sprawi, że poznasz ich rankingi słów kluczowych, linki zwrotne, taktyki SEO, a nawet ich słabe i mocne strony. Możesz też zobaczyć, która z ich treści jest najczęściej udostępniana, a jeśli ich strategia jest skuteczna, warto wdrożyć działania do swojej działalności.
Pomaga zbudować strategię treści
Dokładny audyt jest kluczowy dla prawidłowego pozycjonowania strony. Wszystkie powyższe punkty wskażą Ci to, na czym warto się skupić, aby opracować strategię dotyczącą treści. Przyjrzyj się konkurencji, wzmocnij swoje treści, zoptymalizuj meta tytuły i opisy oraz dowiedz się, gdzie możesz zyskać na linkach zwrotnych. Eksperci SEO po zakończonym badaniu wskażą także frazy o największej wartości pod kątem Twojej firmy, jak i wiele innych, cennych wskazówek.
Kiedy wykonać audyt SEO?
Ciężko jest wskazać wszystkie sytuacje, w których powinno się wykonać audyt, ale poniżej zebraliśmy kilka przykładowych okoliczności.
Nawiązanie współpracy z nową agencją SEO
Po pierwsze, audyt SEO jest rutynowym działaniem, jeśli podejmuje się współpracę z nową agencją SEO. Eksperci chcą mieć pewność, że działają na w pełni sprawnej platformie, dlatego ten krok jest niezbędny.
Audyt SEO jako rutynowa procedura
Jak już wspominaliśmy wyżej, badanie strony powinno należeć do okresowych czynności, nawet jeśli w międzyczasie nie zaszły większe zmiany. Nie muszą to być pełnowymiarowe analizy od podstaw, jednak warto sprawdzać co dzieje się na stronie przynajmniej co kwartał.
Podczas spadków ruchu
Oczywistym jest też fakt, że audyty powinno przeprowadzać się również wtedy, kiedy twoje wysyłki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nie przynoszą już żadnych efektów. Nagły spadek ruchu lub po prostu brak zmian, może wskazywać na błędy lub update algorytmu Google, który zmienił ocenę treści obecnie zawartych na stronie. W każdym z tych przypadków możesz wykonać badanie, aby dowiedzieć się, jak dostosować witrynę do nowych czynników rankingowych.
Samodzielne przeprowadzenie audytu, posiadając nawet najbardziej szczegółowe wskazówki, może być niczym błądzenie we mgle. Znasz swoją witrynę, co sprawia, że wiele aspektów może zostać pominiętych, dlatego bardziej wydajną opcją jest skorzystanie z zewnętrznych doradców SEO i zamówienie audytu SEO – https://smartbuzz.pl/uslugi/pozycjonowanie/audyt-seo . Doświadczenie i znajomość technicznych elementów przez specjalistów zdecydowanie przyspieszy proces badania i pozwoli na osiągnięcie pełnego potencjału twojej witryny.