Budowa 'Sądeczanki’ o krok od realizacji. Samorządy chcą zmiany przebiegu drogi

Zrzut ekranu 2025 12 12 120111

fot. wizualizacja / GDDKiA

Decyzja środowiskowa dla 'Sądeczanki’ utrzymana w mocy.
Poinformował o tym w mediach społecznościowych poseł PiS z Nowego Sącza Patryk Wicher. Do sprawy w rozmowie Słowo za Słowo odniósł się wójt gminy Gnojnik Leszek Ząbkowski.

Wójt, podobnie jak parlamentarzysta, nie otrzymał jeszcze oficjalnych dokumentów na ten temat, ale Gnojnik wraz z innymi gminami będzie zabiegał o zmianę przebiegu trasy.

-My jeszcze oficjalnych informacji na ten temat nie mamy. Oglądałem wypowiedź pana posła. My, jako samorządy, złożyliśmy odwołanie od wariantów, które są niekorzystne dla naszych gmin. Chodzi o gminy Gnojnik, Czchów oraz Łososina. Nie mamy jeszcze oficjalnych odpowiedzi, ale cały czas prowadzimy rozmowy na temat zmiany wariantu na korzystny dla naszych gmin. Decyzja środowiskowa dotyczy wariantu C, który jest niekorzystny dla gminy Gnojnik. My walczymy o wariant A, samorządowy, który idzie granicami naszej gminy od strony gmin Nowy Wiśnicz i Lipnica Murowana.

Według relacji posła, GDDKiA ma zrealizować w pierwszej kolejności bezsporne odcinki trasy, a także zmieniać przebieg 'Sądeczanki’ punktowo. Powstać ma m.in. tunel pod Justem.

Jak ocenił Leszek Ząbkowski, taka realizacja inwestycji wciąż pozostawia pole do negocjacji samorządom.

-Bardzo ważne jest to, że wszystkie samorządy są zgodne co do przejść pomiędzy gminami. To nie jest tak, że gmina Gnojnik chce zakończyć przebieg trasy gdzie indziej, niż gmina Czchów chce zaczynać. My jesteśmy zgodni co do całej trasy przejścia tego wariantu, o który zabiegamy. Wariant C został wyznaczony przez GDDKiA do decyzji środowiskowej w 2020 roku. Nasze rozmowy z dyrektorem krakowskiego oddziału GDDKiA dają nadzieję, że ta zmiana nastąpi.

Wójt Gnojnika podkreślił jednocześnie, że realizacja inwestycji znacznie poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym regionu, dlatego nie sprzeciwiają się budowie 'Sądeczanki’, a jedynie wybranemu wariantowi.

-Natężenie ruchu na tej drodze jest niesamowicie wielkie. Gdy będzie połączenie z trasy S7, na pewno część ruchu na południe Polski i dalej będzie odbywało się tą stroną i przez naszą gminę. Droga jest bezwzględnie potrzebna. My tę drogę pomożemy wybudować, ale nie w tym wariancie. Wariant C jest destrukcyjny dla naszej gminy. Walczymy i staramy się, żeby powstał wariant A, korzystny dla mieszkańców. To budowa, która pozostanie na wieki, ona pozostanie, dlatego chcemy, żeby została przeprowadzona w jak najbardziej korzystnym wariancie.

Poseł Wicher w nagraniu w mediach społecznościowych przekazał także, że nieco ma się zmienić przebieg trasy w samym Nowym Sączu, w taki sposób, by ograniczyć konieczność wyburzeń.

Exit mobile version