To będzie nowa jakość jazdy pociągiem między Tymbarkiem i Limanową. Jest wykonawca odcinka linii 104 [ZDJĘCIA]

limanowa tymbark pkp plk

fot. PKP PLK

Zobacz zdjęcia:

limanowa_tymbark3_pkp_plk

Zdjęcie 1 z 4

fot. PKP PLK

Powstanie tu 2-km tunel, ale również mosty, wiadukty i perony. Spółka PKP PLK wybrała już ofertę w przetargu na modernizację odcinka linii kolejowej 104 między Tymbarkiem i Limanową.

Wykonawca będzie miał za zadanie wykonać projekt i wykonać prace. 

– Jest to część inwestycji Podłęże – Piekiełko. Oferta wybrana przez wykonawcę opiewa na 1,3 miliarda złotych netto

– mówi Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Jeśli nie będzie odwołań w przetargu, PKP PLK podpisze umowę z konsorcjum 2 firm, które mają wykonać modernizację tego odcinka do 2029 roku. Jedna z nich pracuje już między Klęczanami i Limanową, a druga między Nowym Sączem i Klęczanami.

Na odcinku Tymbark – Limanowa powstanie 14 km torów, po których pociągi pojadą nawet 150 km/h. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie 17 mostów i wiaduktów, tunel i estakada oraz zmodernizowana stacja Tymbark i przystanek Koszary.

Kolejowa łącznica ominie dworzec w Nowym Sączu. PKP PLK potwierdza, że taka inwestycja jest planowana

Exit mobile version