Zobacz zdjęcia:
Powstanie tu 2-km tunel, ale również mosty, wiadukty i perony. Spółka PKP PLK wybrała już ofertę w przetargu na modernizację odcinka linii kolejowej 104 między Tymbarkiem i Limanową.
Wykonawca będzie miał za zadanie wykonać projekt i wykonać prace.
– Jest to część inwestycji Podłęże – Piekiełko. Oferta wybrana przez wykonawcę opiewa na 1,3 miliarda złotych netto
– mówi Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Jeśli nie będzie odwołań w przetargu, PKP PLK podpisze umowę z konsorcjum 2 firm, które mają wykonać modernizację tego odcinka do 2029 roku. Jedna z nich pracuje już między Klęczanami i Limanową, a druga między Nowym Sączem i Klęczanami.
Na odcinku Tymbark – Limanowa powstanie 14 km torów, po których pociągi pojadą nawet 150 km/h. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie 17 mostów i wiaduktów, tunel i estakada oraz zmodernizowana stacja Tymbark i przystanek Koszary.
![To będzie nowa jakość jazdy pociągiem między Tymbarkiem i Limanową. Jest wykonawca odcinka linii 104 [ZDJĘCIA] 1 limanowa tymbark pkp plk](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/limanowa_tymbark_pkp_plk.webp)