Zobacz zdjęcia:
Mieszkańcy okolic ul. Kolejowej w Nowym Sączu zaczynają mieć powoli dość przebudowy linii kolejowej w tym rejonie. W miejscu, gdzie są 2 wiadukty, ale inwestycja jeszcze trwa, nie da się przejechać samochodem już od prawie 2 lat.Ul. Kolejowa w miejscu, gdzie przebiegają wiadukty kolejowe jest zamknięta od listopada 2023 roku. Ponadto od miesięcy nie jest możliwy skręt z ul. Kolejowej w ul. Sienkiewicza oraz przejazd z ul. Waryńskiego.
Jak podkreślają mieszkańcy, utrudnienia są bardzo uciążliwe.
– Nie widać za bardzo postępów prac, a są one bardzo uciążliwe. To między innymi unoszący się kurz. Na parapetach jest go centymetr, a samochody trzeba zamiatać miotłą przed wyjazdem.
– Dla mnie uciążliwością są auta, które przyjeżdżają pod mój dom i nawracają. Znak informujący o braku możliwości przejazdu powinien być dużo wcześniej
– słyszymy od sądeczan.
Tymczasem jak informuje PKP PLK, przywrócenie ruchu na ul. Kolejowej w Nowym Sączu może nastąpić w połowie października, choć dokładna data jeszcze nie została ustalona.
– Pewne kwestie związane z realizacją prac muszą zostać jeszcze dograne na ostatni guzik. Trzymamy się tego, że ruch wróci tu na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku
– mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego spółki PKP PLK.
Nieco inaczej widzi to Artur Bochenek, zastępca prezydenta Nowego Sącza.
– Ja bym się mentalnie przygotowywał na koniec roku. Nie jest to nasza inwestycja, ale jesteśmy zainteresowani jak najszybszym zakończeniem inwestycji. Mam nadzieję, że faktycznie będzie to przełom trzeciego i czwartego kwartału i mówimy tu pewnie wtedy o październiku. Chciałbym, żeby tak było.
Mieszkańcy komentowali też temat wybijającej studzienki kanalizacyjnej na terenie trwającej inwestycji przy ul. Kolejowej, przy intensywnych opadach deszczu. Sądeczanie obawiają się, że również po zakończeniu inwestycji problem zalewania jezdni pod wiaduktami będzie występował.
Co na to Piotr Hamarnik z PKP PLK?
– Jest to projektowane tak, by w trakcie opadów deszczu inicjowały się systemy pomp, które odbiorą nadmiar wody. Takich rozwiązań używa się zazwyczaj w sytuacjach, w których droga przebiega poniżej poziomu gruntu.
Tymczasem jak informuje PKP PLK prawdopodobnie w II połowie października przywrócony zostanie ruch na ul. Jagodowej w Nowym Sączu, która jest teraz zamknięta w miejscu przejazdu kolejowego.
Ponadto do 26 września zamknięty został przejazd kolejowy w Chomranicach niedaleko Nowego Sącza. Kierowcy w tym czasie powinni jeździć objazdem drogami powiatowymi i krajowymi przez Nowy Sącz, Tęgoborze i Zawadkę.
Spółka PKP PLK informuje, że główne prace na odcinku Nowy Sącz – Klęczany zakończą się w tym roku, a całość tej części modernizacji linii kolejowej 104 ma mieć swój finał w pierwszych miesiącach 2026 roku. To oznacza, że w przyszłym roku roku mogłyby kursować pociągi między Marcinkowicami i Nowym Sączem
Pociągi już jeżdżą po nowych torach w Nowym Sączu
Jak informuje PKP PLK, w okolicy ul. Kolejowej przejechał już pociąg po nowych torach. Skład dostarczył materiał potrzebny do realizacji dalszych prac torowych.
dsa