Zobacz zdjęcia:
Czy w roku 2026 będzie można przejechać pociągiem z Nowego Sącza do Marcinkowic? Chociaż technicznie taka możliwość będzie, bo ten odcinek linii 104 ma być już zmodernizowany, to jest to decyzja organizatora przewozów, na przykład samorządu.
Prace na tym odcinku idą pełną parą, na przykład przy budowie mostu kolejowego na Dunajcu, czy na przejazdach kolejowych w Nowym Sączu. Jak mówi Piotr Hamarnik ze spółki PKP PLK, która jest inwestorem projektu Podłęże-Piekiełko, zaawansowane prace są też na samej stacji Marcinkowice.
– Konstrukcja przejścia podziemnego jest już gotowa, mamy też już gotowe perony i rozpoczęły się prace przy budowie torów, a to jest zawsze jeden z ostatnich etapów prac. Te główne prace wykonawca realnie zakończy jeszcze w tym roku, natomiast cała inwestycja będzie gotowa na przełomie tego i przyszłego roku.
Trasa od Nowego Sącza do Limanowej ma być gotowa rok później, a całość projektu Podłęże – Piekiełko na przełomie 2029 i 2030 roku.