Remont był konieczny, bo skosy były regularnie rozjeżdżane przez ciężarówki- tłumaczy dyrektor ZDiK Grzegorz Wałęga.
– Poprawa pierścieni zewnętrznych, ponieważ są one nagminnie rozjeżdżane przez kierowców pojazdów ciężarowych. Analizowaliśmy te temat, nie jest to problem projektowy, że rondo zostało zaprojektowane i wykonane o niewłaściwych wymiarach, jest to spowodowane kulturą jazdy kierowców pojazdów ciężarowych, którzy nie dostosowują prędkości tak, aby wjechać w to rondo łagodnie, tylko naczepami najeżdżali na te krawężniki i były one systematycznie uszkadzane i wyłamywane, więc podjęliśmy decyzję, że zaprojektujemy takie pierścienie zewnętrzne, tzw. łezki, umożliwiające przejazd tej naczepy bardziej łagodnie, nie po krawężniku, tylko tej nawierzchni dodatkowej.
Istniejący krawężnik granitowy ma zostać obniżony, w tym miejscu powstanie nowa, zaniżona nawierzchnia z kostki granitowej.
Prace mają się zakończyć w połowie maja.
Z kolei od połowy maja powinny ruszyć prace na ulicy Lwowskiej w obrębie mostu kolejowego, a a także na skrzyżowaniu ulic Orkana i Jana Pawła II. Trzeba będzie liczyć się ze zmianą organizacji ruchu.