W połowie 2025 roku ma się rozpocząć drążenie tunelu kolejowego między Męciną i Mordarką na linii 104 – informuje PKP PLK. Na Limanowszczyźnie jest już duża maszyna TBM, która będzie teraz złożona w całość i przygotowana do działania.
Sprzęt przybył statkiem do Gdańska z Szanghaju. Powstała w Chinach i przed transportem podzielono ją na 88 części. W sumie maszyna waży ponad 2,5 tys. ton i ma 90 metrów długości
Już wcześniej w okolice Męciny dotarła mniejsza maszyna, która będzie drążyć tzw. tunel ewakuacyjny.
– Rozpoczęcie drążenia tunelu zaplanowane jest na połowę tego roku. Od grudnia na miejscu jest też mniejsza maszyna TBM, która wykona tunel ewakuacyjny. W sumie dla inwestycji Podłęże – Piekiełko zaplanowano 13 tuneli kolejowych o różnej długości
– mówi Piotr Hamarnik z biura prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak dodał transport drogowy był wieloetapowy i skomplikowany, co można zobaczyć na poniższym filmie.
Na odcinku linii 104 między Limanową i Klęczanami, na którym będzie drążony tunel, pociągi mają jeździć od 2027 roku.