Będzie drążyła główny tunel pod Pisarzową. Maszyna jest już w Polsce

maszyna TMB1

fot. PKP Polskie Linie Kolejowe

Maszyna TBM, która będzie drążyła tunel kolejowy pod Pisarzową, na modernizowanej linii kolejowej 104, jest już na polskim wybrzeżu. Na Limanowszczyznę będzie przewożona nocami.

Przebyła ona daleką drogą morską w specjalny sposób. Jak mówi Piotr Hamarnik ze spóki PKP Polskie Linie Kolejowe, która jest inwestorem prac, maszyna jest imponujących rozmiarów i wagi.

– Przybyła ona statkiem do Gdańska z Szanghaju. Powstała w Chinach, a przed transportem podzielono ją na 88 części. W sumie maszyna waży ponad 2,5 tys. ton i ma 90 metrów długości.

Maszyna będzie drążyć prawie 4-kilometrowy tunel pomiędzy stacjami Męcina i Mordarka.

Na miejscu prac jest już pierwsza z maszyn TBM, która już w grudniu trafiła do Polski. Będzie ona drążyć równoległy tunel ewakuacyjny.

Exit mobile version