Maszyna TBM, która będzie drążyła tunel kolejowy pod Pisarzową, na modernizowanej linii kolejowej 104, jest już na polskim wybrzeżu. Na Limanowszczyznę będzie przewożona nocami.
Przebyła ona daleką drogą morską w specjalny sposób. Jak mówi Piotr Hamarnik ze spóki PKP Polskie Linie Kolejowe, która jest inwestorem prac, maszyna jest imponujących rozmiarów i wagi.
– Przybyła ona statkiem do Gdańska z Szanghaju. Powstała w Chinach, a przed transportem podzielono ją na 88 części. W sumie maszyna waży ponad 2,5 tys. ton i ma 90 metrów długości.
Maszyna będzie drążyć prawie 4-kilometrowy tunel pomiędzy stacjami Męcina i Mordarka.
Na miejscu prac jest już pierwsza z maszyn TBM, która już w grudniu trafiła do Polski. Będzie ona drążyć równoległy tunel ewakuacyjny.