W przypadku drogi przez Kasinę Wielką najkorzystniejsza spośród 10 ofert opiewa na 10,7 mln złotych. Zadaniem projektantów będzie przygotowanie koncepcji modernizacji odcinka trasy o długości 21,2 km i uzyskanie pozwoleń niezbędnych do rozpoczęcia robót budowlanych.
W planie jest tu przebudowa dwóch mostów i 89 przepustów, a także 27 skrzyżowań, ale też przebudowę pięciu nowych mostów w miejsce dotychczasowych przepustów. Najstarszy obiekt, w Podłopieniu na Suchym Potoku, pochodzi z 1939 roku. Dodajmy, że zgodnie z wynikami Generalnego Pomiaru Ruchu 2020-2021 każdego dnia tą trasą przejeżdża prawie 8 tysięcy pojazdów.
Na wykonanie prac projektowych wykonawca będzie miał 4,5 roku od podpisania umowy.
Z kolei w przypadku drogi od Ropy do granicy województw koszt jest odrobinę niższy – bo jest to 8,6 mln zł. Dokumentacja projektowa obejmie odcinek drogi krajowej o długości 17,5 km, która zostanie rozbudowana w istniejącym śladzie. Głównym celem będzie poprawa parametrów technicznych drogi, a także zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i kierowców. Podniesiona zostanie również nośność drogi do 11,5 t na oś.
W planach jest również m.in. przebudowa mostów, budowa zatok autobusowych, chodników i ścieżek rowerowych.
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie rozbudowy trasy, uzyskanie decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę. Ma na to niespełna 4,5 roku.