Zobacz zdjęcia:
Od kilku dni kierowcy mogą korzystać z nowej, zachodniej obwodnicy Brzeska. W piątek odbyło się jej oficjalne otwarcie, a już po kilku dniach użytkownicy drogi zauważają znaczną poprawę w płynności ruchu.
Dzięki nowej trasie ruch ciężarowy i osobowy został wyprowadzony poza centrum miasta, co odczuwalnie zmniejszyło korki na głównych ulicach Brzeska, czyli Kościuszki, Mickiewicza i ks. Popiełuszki.
Według szacunków służb, do tej pory dziennie przejeżdżało nimi aż 25 tysięcy pojazdów. Teraz obwodnica pozwala na szybszy przejazd bez konieczności stania w korkach. Tzw. Łącznik brzeski znacznie usprawnił także podróż z Nowego Sącza do Krakowa.
Nowa trasa dodatkowo umożliwia alternatywny dojazd do szpitala oraz sprawniejsze dotarcie służb do zdarzeń drogowych na autostradzie A4 czy w kierunku Nowego Sącza
Zachodnia obwodnica Brzeska to także pierwszy zrealizowany odcinek tzw. Sądeczanki – drogi, która w przyszłości ma połączyć autostradę A4 z Nowym Sączem.
– W ramach inwestycji powstał wiadukt o długości 40 metrów. Biegnie nim nad obwodnica ulica Pomianowska. Nad Uszwicą zbudowaliśmy dwa mosty, a na całej trasie sześć przejść dla małych i średnich zwierząt. Powstał również zjazd w kierunku szpitala powiatowego, z którego w przyszłości korzystać będą również pogotowie ratunkowe, policja i straż. Droga ma dwie jezdnie. Każda z dwoma pasami ruchu. Na jej początku i końcu zostawiliśmy rezerwy na estakady, które są planowane do budowy wraz z dalszą częścią Sądeczanki
– mówi Sabina Stefańczyk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa Sądeczanki ma przebiegać etapami. W pierwszej kolejności powstaną odcinki na niespornych terenach, a w miejscach, gdzie mieszkańcy i włodarze zgłaszali protesty, planowane są dalsze konsultacje i ustalenia co do przebiegu trasy.