Zobacz zdjęcia:
Na placu budowy tunelu kolejowego w Męcinie praca wre. W miejscu gdzie rozpocznie się drążenie tunelu montowana jest teraz specjalna maszyna. Blisko 4-km tunel kolejowy połączy Męcinę z Mordarką i będzie przebiegał pod Pisarzową.
Wykonawcy przygotowują tzw. kołyskę, czyli miejsce startu jej pracy.
– Obecnie wykonawcy pracują przy montażu małej maszyny TBM, która zajmie się drążeniem tunelu ewakuacyjnego, który powstanie obok tunelu właściwego. Duża maszyna TBM, która zajmie się budową tunelu dla pociągów jest obecnie transportowana drogą morską z Chin do Polski. Będzie na miejscu w ciągu najbliższych tygodni
– mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Tunelownica waży ponad 600 ton, a najcięższa jej część ponad 84 tony.
Prace przy drążeniach tuneli rozpoczną się w pierwszej połowie tego roku, po skompletowaniu sprzętu na miejscu i jego złożeniu.
Modernizacja odcinka Limanowa – Klęczany ma kosztować 2 miliardy złotych i potrwać do końca 2026 roku.
Maszyna do drążenia tunelu na linii kolejowej 104 jest już w Męcinie [ZDJĘCIA]