Zobacz zdjęcia:
Do Męciny dotarła już pierwsza z dwóch maszyn do drążenia tuneli na modernizowanej linii kolejowej 104.W tym tygodniu do Gdyni dopłynął statek z Chin z podzieloną na części tzw. małą maszyną TBM, która zbuduje tunel ewakuacyjny, czyli ten obok tunelu przewidzianego dla ruchu pociągów.
– Maszyna na czas transportu została podzielona na mniejsze części i przewieziona ciężarówkami do Męciny. Tunelownica waży ponad 600 ton, a najcięższa jej część ponad 84 tony. Druga, dużo większa maszyna jest teraz przygotowywana do transportu do Polski
– mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Maszyna do drążenia właściwego, prawie 4-km tunelu w regionie limanowskim ma dotrzeć do Polski za 2 lub 3 miesiące.
Modernizacja odcinka Limanowa – Klęczany ma kosztować 2 miliardy złotych i potrwać do końca 2026 roku.
![Maszyna do drążenia tunelu na linii kolejowej 104 jest już w Męcinie [ZDJĘCIA] 1 fot. Sebastian Gora, PKP PLK](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2024/12/maszyna_tunel_pkp_plk_12_20245-750x536.jpg)

![Jest asfalt, ale remont jeszcze nie skończony. Co dzieje się na trasie Czyrna-Banica? [WIDEO] 3 czyrna banica](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/11/czyrna_banica-350x250.jpg)









![Spotkania pełne pasji i motywacji dla młodych. Klaudia Zwolińska odwiedza szkoły [ZDJĘCIA] 13 zwolinska](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/10/zwolinska-120x86.jpg)

