Maszyna do drążenia tunelu na linii kolejowej 104 jest już w Męcinie [ZDJĘCIA]

maszyna tunel pkp plk 12 20245

fot. Sebastian Gora, PKP PLK

Zobacz zdjęcia:

maszyna_tunel_pkp_plk_12_20242

Zdjęcie 1 z 8

fot. Dawid Linkowski, PKP PLK

Do Męciny dotarła już pierwsza z dwóch maszyn do drążenia tuneli na modernizowanej linii kolejowej 104.

W tym tygodniu do Gdyni dopłynął statek z Chin z podzieloną na części tzw. małą maszyną TBM, która zbuduje tunel ewakuacyjny, czyli ten obok tunelu przewidzianego dla ruchu pociągów.

– Maszyna na czas transportu została podzielona na mniejsze części i przewieziona ciężarówkami do Męciny. Tunelownica waży ponad 600 ton, a najcięższa jej część ponad 84 tony. Druga, dużo większa maszyna jest teraz przygotowywana do transportu do Polski

– mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Maszyna do drążenia właściwego, prawie 4-km tunelu w regionie limanowskim ma dotrzeć do Polski za 2 lub 3 miesiące.

Modernizacja odcinka Limanowa – Klęczany ma kosztować 2 miliardy złotych i potrwać do końca 2026 roku.

Exit mobile version