Zobacz zdjęcia:
Do Męciny dotarła już pierwsza z dwóch maszyn do drążenia tuneli na modernizowanej linii kolejowej 104.
W tym tygodniu do Gdyni dopłynął statek z Chin z podzieloną na części tzw. małą maszyną TBM, która zbuduje tunel ewakuacyjny, czyli ten obok tunelu przewidzianego dla ruchu pociągów.
– Maszyna na czas transportu została podzielona na mniejsze części i przewieziona ciężarówkami do Męciny. Tunelownica waży ponad 600 ton, a najcięższa jej część ponad 84 tony. Druga, dużo większa maszyna jest teraz przygotowywana do transportu do Polski
– mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Maszyna do drążenia właściwego, prawie 4-km tunelu w regionie limanowskim ma dotrzeć do Polski za 2 lub 3 miesiące.
Modernizacja odcinka Limanowa – Klęczany ma kosztować 2 miliardy złotych i potrwać do końca 2026 roku.