Zobacz zdjęcia:
Męcina przygotowuje się do drążenia tunelu w ramach modernizacji linii kolejowej. Tu stacjonować też będzie ogromna maszyna, która powstała w Chinach. Wydrąży ona blisko 4 km tunel pod Pisarzową na modernizowanej linii kolejowej 104.
– Ta część inwestycji rozpocznie się w przyszłym roku, a już teraz w Męcinie powstaje tzw. komora startowa – informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.
– Jest to miejsce, w którym zacznie prace maszyna, która wydrąży tunel. Wykonawcy pracują też przy przygotowaniu nowej stacji kolejowej w Męcinie oraz przy ostatniej części tunelu, w miejscu gdzie pociąg będzie wyjeżdżał w Mordarce
– dodał.
Maszyna do drążenia tunelu musi zostać zdemontowana na mniejsze części, a do Polski dotrze drogą morską.
W ramach modernizacji linii kolejowej 104 powstaje też między innymi przystanek w Chomranicach, ale na tym nie koniec.
– Prace budowlane polegające na przygotowaniu terenu pod budowę nowych mostów i wiaduktów toczą się na całej długości odcinka między Nowym Sączem i Limanową. Równolegle przygotowujemy się do ogłoszenia do przetargów na odcinki Rabka-Zaryte – Mszana Dolna – Fornale
– podkreśla Piotr Hamarnik i dodaje, że przetargi na te odcinki mają zostać ogłoszone jeszcze w tym roku.
Ogólnie rzecz biorąc prace są prowadzone w różnych miejscach na całym odcinku trasy między Nowym Sączem i Limanową. Ponadto między Chabówką i Rabką-Zaryte. W przypadku odcinka Nowy Sącz – Klęczany prace mają się potrwać do końca 2025 roku.