Kolejne gminy pod Tarnowem mogą znaleźć się na trasie autobusów Kolei Małopolskich. Mieszkańcy Żabna, Dąbrowy Tarnowskiej i Radłowa sugerują, aby do tych miejscowości też jeździły autobusy z logo województwa.
Wicemarszałek Józef Gawron w programie Słowo za Słowo powiedział, że prośby mieszkańców są w tej chwili analizowane.
– Są analizowane połączenia, które dotyczyłyby Żabna, Dąbrowy Tarnowskiej, a także Radłowa, ale żeby to przeprocedować to jest to pewien proces, ponieważ trzeba przeanalizować potrzeby i ruch w danym kierunku. Niektóre linie wystarczy zmodyfikować, tak jak w przypadku Wietrzychowic, gdzie przedłużyliśmy linię, która przewozi pasażerów na dworzec w Brzesku. Wcześniej ta linia kończyła się w Szczurowej. Podobnie zmieniliśmy przebieg linii, która z Iwkowej jedzie do Bochni na węzeł przesiadkowy PKP. Tak, że pewne rzeczy można wprowadzić zmieniając przebiegi, natomiast niektóre linie trzeba przeanalizować pod względem ich opłacalności.
Roczny koszt jednej linii wynosi około 1 miliona złotych. Wicemarszałek Gawron Wyraził nadzieję, że Województwo, tak jak do tej pory, będzie otrzymywać rządowe dofinansowanie na utrzymanie połączeń.
– Roczny koszt jednej linii to jest około 1 miliona złotych. Potrzebujemy na to dofinansowanie z rządowego Funduszu Przewozów Autobusowych. Do tej pory, czasami z opóźnieniem, ale otrzymywaliśmy, wszystko to o co prosiliśmy. Nie jestem w stanie powiedzieć czy przy zmianie ministra infrastruktury, funkcjonowanie tego funduszu będzie też takie bogate dla potrzeb województwa małopolskiego. Przekonamy się, ale chcemy to rozwijać, ponieważ potrzebują tego mieszkańcy.
Autobusowe Linie Dowozowe Kolei Małopolskich obsługują m.in. gminę Tarnów oraz – od niedawna -Ryglice. Skrzyszów, mimo wcześniejszych deklaracji nie zawarł porozumienia ws. przewozu pasażerów. Gmina ostatecznie dogadała się lokalnym przewoźnikiem, który zwiększył liczbę kursów.
Od początku roku pasażerowie autobusów Kolei Małopolskich mogą także korzystać z dworca autobusowego w Tarnowie, który został wydzierżawiony przez Urząd Wojewódzki od prywatnego właściciela.
50 dodatkowych linii autobusowych w Małopolsce – prawie połowa dotyczy regionu tarnowskiego