Pozycjonowanie lokalne, czyli jak zwiększyć widoczność firmy w regionie

1 2

Obecność w wirtualnym świecie jest dzisiaj nie tylko ważna, ale często niezbędna dla sukcesu biznesu. Konsumenci przeważnie korzystają z Internetu, aby znaleźć informacje, produkty i usługi, a brak lub niewłaściwa obecność online może oznaczać utratę ogromnej liczby potencjalnych klientów. Zważając na wysoko konkurencyjny rynek, stworzenie strony internetowej nie gwarantuje osiągnięcia celu. Podjęcie racjonalnych działań marketingowych to podstawa zaistnienia w cyfrowym świecie, a wielopłaszczyznowe rozwiązania utworzą nowe ścieżki dotarcia użytkowników do Twoich produktów i usług.

Pozycjonowanie strony internetowej kluczem do sukcesu w sieci

Poszukując długofalowych rozwiązań, które zbudują widoczność biznesu w Internecie, warto skupić się na optymalizacji witryny. Pozycjonowanie strony internetowej to proces obejmujący prowadzenie działań zarówno wewnątrz strony (on-site), jak i poza nią (off-site). Ma na celu poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane przez nas frazy w różnych wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google, Bing, czy Yahoo. Poprawa widoczności w taki sposób ma wpływ na zwiększenie odwiedzin strony, co bezpośrednio przekłada się na pozyskiwanie nowych klientów. 

Budowanie zasięgu w regionie, w którym prowadzisz stacjonarny biznes jest szczególnie ważne. Optymalizacja strony internetowej, skierowana na działalność lokalną ma za zadanie skutecznie pozyskiwać nowych klientów wśród najbliższej społeczności. Lokalne pozycjonowanie stron internetowych jest częścią ogólnego, standardowego SEO. Wzmacnia widoczność w regionie, przykładowo w Małopolsce – jeśli firma ma stałą siedzibę w Krakowie. Dla wielu przedsiębiorców, których działalność opiera się na usługach lub produktach dostarczanych w określonych obszarach, pozycjonowanie lokalne jest kluczem do osiągnięcia sukcesu online.

Dlaczego warto prowadzić lokalną optymalizację witryny

Podstawą rozpoczęcia prac w zakresie pozycjonowania, nie tylko lokalnego, jest analiza fraz oraz wybranie tych z największym potencjałem. Zrozumienie, jakie słowa kluczowe zbudują zasięg w danym regionie to kluczowy element optymalizacji lokalnej. Skorzystaj z narzędzi do analizy słów kluczowych, aby dowiedzieć się, jakie frazy są popularne. Warto sprawdzić na jakie słowa kluczowe rankuje Twoja konkurencja w swoim regionie. Przykładem może być agencja marketingowa z Krakowa oferująca swoje usługi na terenie tego miasta, a frazą kierującą ruch na jej witrynę będzie pozycjonowanie stron Kraków.

Drugą ważną kwestią jest publikowanie wartościowych treści zawierających wybrane lokalne słowa kluczowe we własnej witrynie. To świetny sposób na zdobycie wysokich pozycji w rankingu Google. Należy pamiętać, aby teksty te były odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. Tworząc artykuł należy użyć odpowiednich fraz w tytule, nagłówkach oraz akapitach tekstu, jednocześnie zważając na tzw. Keyword stuffing, czyli przesycenie treści słowami kluczowymi. Ponadto, pisanie tematycznych artykułów z linkiem prowadzącym do Twojej strony i publikowanie ich w regionalnych serwisach bezpośrednio wpłynie na widoczność witryny. Innym pozytywnym efektem takiego działania będzie reklamowanie swojej działalności wśród lokalnej społeczności.

Znaczące dla promowania biznesu na rynku lokalnym jest stworzenie profilu w usłudze Google Moja Firma. Zakładając wizytówkę i optymalizując ją umożliwiasz promowanie swojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwań. Posiadanie wizytówki Google Moja Firma nie jest czynnikiem rankingowym, ale wpisanie w wyszukiwarkę odpowiedniej frazy na terenie małopolski, skutkuje pojawieniem się w wynikach wyszukiwania firm mających siedzibę między innymi w Krakowie. Ponadto, adres takiego przedsiębiorstwa zostanie  zaznaczony na mapach, a użytkownik ma możliwość wyznaczenia trasy ze swojej lokalizacji pod same drzwi Twojej firmy. 

Warto stworzyć wizytówki firmy w aktywnych, lokalnych katalogach branżowych. Wystarczy podać informacje takie jak nazwa firmy, adres, e-mail oraz link do strony internetowej. Tym działaniem pozyskasz wartościowe linki prowadzące do Twojej witryny, które pośrednio wpływają na ranking pozycji w wyszukiwarce. Informacje kontaktowe, które umieścisz w katalogu branżowym budują autorytet firmy oraz ułatwiają podjęcie interakcji przez potencjalnego klienta.

Dobrą praktyką jest zachęcanie klientów do pozostawiania opinii o Twojej firmie na stronie oraz w innych witrynach. Pozytywne recenzje zwiększają zaufanie i przyciągają nowych klientów. Jest to działanie z zakresu standardowego SEO, natomiast bezpośrednio wzmacnia nasz lokalny autorytet. Racjonalne jest, że jeśli szukamy dostawcy usługi pozycjonowania stron w Krakowie, a lokalna firma ma bardzo dobre opinie to decydujemy się na podjęcie współpracy z kimś kogo mamy na wyciągnięcie ręki.

Optymalizacja lokalna w SEO to kluczowy element strategii online dla firm, które chcą osiągnąć sukces w określonych obszarach geograficznych. Poprawia widoczność w wynikach wyszukiwania, pozwala lepiej skierować działania marketingowe i zwiększa szanse na konwersję. Działając zgodnie z powyższymi wskazówkami, możesz zdobyć przewagę konkurencyjną i przyciągnąć lokalnych klientów. Nie zapominaj, że lokalne pozycjonowanie stron to proces długofalowy, który wymaga cierpliwości, ale wynagrodzenie w postaci wzrostu klientów jest tego warte. Dlatego warto zainwestować w ten rodzaj marketingu i działać na rzecz rozwoju swojej firmy.

Więcej informacji znajdziesz na stronie DevaGroup – pozycjonowanie Kraków.

Artykuł powstał przy współpracy partnera zewnętrznego.
Exit mobile version