Ruszyła rozbiórka torów i trakcji, a w następnej kolejności taki los czeka stare mosty, przepusty i wiadukty z Chabówki do stacji Rabka-Zaryte. Niedługo robotnicy wejdą też na kolejowy odcinek z Klęczan do Nowego Sącza.
Rozpoczyna się modernizacja linii 104 i jak zapowiada Dorota Szalacha ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., po rozbiórce starej infrastruktury szybko ruszą kolejne prace.
– Kolejny etap planowany od sierpnia, obejmie prace geotechniczne, związane z zabezpieczeniem skarp oraz wykonaniem posadowień obiektów inżynieryjnych. Ważny zakres robót, który także będzie realizowany w tym roku, stanowi usunięcie kolizji, czyli przebudowa podziemnych sieci gazowych, wodociągowych i elektroenergetycznych.
Docelowo przebudowane zostaną też stacje kolejowe, między innymi Rabka-Zaryte i Rabka-Zdrój, a nowoczesne i wygodne perony mają być dostosowane również do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Prace na linii 104 są ściśle związane z projektem budowy nowej trasy kolejowej z Podłęża do Piekiełka. Planuje się przywrócenie połączenia Nowego Sącza z Chabówką oraz zapewnić szybkie połączenie kolejowe z Krakowem.
Tu powstanie nowy przystanek kolejowy. Ruszyły prace przy torach na nowosądeckim Gorzkowie [ZDJĘCIA]



![Brama Miasta ma być nową wizytówką Nowego Sącza. Co na to mieszkańcy? [ZDJĘCIA] 4 wizualizacja](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/1-350x250.jpg)

![Przetarg na basen, modernizacje dróg i budowa oczyszczalni. Gmina Grybów chce w nowym roku wydać na inwestycje ponad 46 mln złotych [WIDEO] 6 Migacz](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/Migacz-350x250.jpg)







