Ruszyła rozbiórka torów i trakcji, a w następnej kolejności taki los czeka stare mosty, przepusty i wiadukty z Chabówki do stacji Rabka-Zaryte. Niedługo robotnicy wejdą też na kolejowy odcinek z Klęczan do Nowego Sącza.
Rozpoczyna się modernizacja linii 104 i jak zapowiada Dorota Szalacha ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., po rozbiórce starej infrastruktury szybko ruszą kolejne prace.
– Kolejny etap planowany od sierpnia, obejmie prace geotechniczne, związane z zabezpieczeniem skarp oraz wykonaniem posadowień obiektów inżynieryjnych. Ważny zakres robót, który także będzie realizowany w tym roku, stanowi usunięcie kolizji, czyli przebudowa podziemnych sieci gazowych, wodociągowych i elektroenergetycznych.
Docelowo przebudowane zostaną też stacje kolejowe, między innymi Rabka-Zaryte i Rabka-Zdrój, a nowoczesne i wygodne perony mają być dostosowane również do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Prace na linii 104 są ściśle związane z projektem budowy nowej trasy kolejowej z Podłęża do Piekiełka. Planuje się przywrócenie połączenia Nowego Sącza z Chabówką oraz zapewnić szybkie połączenie kolejowe z Krakowem.
Tu powstanie nowy przystanek kolejowy. Ruszyły prace przy torach na nowosądeckim Gorzkowie [ZDJĘCIA]



![Kobieta przygnieciona przez drzewo w powiecie tarnowskim. W akcji ratunkowej uczestniczyły służby z dwóch powiatów [AKTUALIZACJA] 4 fot. fb. Brzesko112.pl - Brzeski Portal Ratowniczy](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/603823192_1393408048817636_1955251625558264113_n-350x250.jpg)






![Co z przebiegiem "sądeczanki" po lewej stronie Dunajca? Artur Bochenek: To byłyby bardzo duże koszty [WIDEO] 11 Artur Bochenek](https://rdn.pl/wp-content/uploads/2025/12/Artur_Bochenek-120x86.jpg)



