Nie ma lepszej reklamy dla salonu barberskiego jak zadowolony klient, który poleca to miejsce innym. Umiejętności barbera są bardzo ważne i absolutnie niezbędne. Inną sprawą jest zadbanie o miłe samopoczucie, dobrą atmosferę i to co najważniejsze w zdobywaniu nowych klientów: doskonałe pierwsze wrażenie.
Nie ma lepszej reklamy dla salonu barberskiego jak zadowolony klient, który poleca to miejsce innym. Umiejętności barbera są bardzo ważne i absolutnie niezbędne. Inną sprawą jest zadbanie o miłe samopoczucie, dobrą atmosferę i to co najważniejsze w zdobywaniu nowych klientów: doskonałe pierwsze wrażenie.
Podobnie jak w relacjach międzyludzkich prywatnych bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, podobnie jest w relacjach z klientem. Warto przeanalizować swój salon barberski pod tym kątem i zastanowić się, co jako pierwsze rzuci się w oczy nowemu klientowi, gdy przekroczy próg Twojego salonu? Czy będzie chciał potem wrócić?
Wyjątkowa atmosfera
Mężczyźni udają się do salonów barberskich nie tylko po to, by przystrzyc wąsa, podciąć włosy czy zarost. W dużym stopniu te zabiegi mogliby wykonać samodzielnie w domu przy odrobinie wysiłku. Jednak salon barberski to nie tylko profesjonalne usługi, nie tylko stylizacja brody, strzyżenie, cięcie, pielęgnacja. To inny świat niż ten zostawiony w pracy czy w domu. To świat męskiego relaksu.
Salon barberski powinien więc się klientowi od wejścia pozytywnie kojarzyć z profesjonalizmem i męskimi przyjemnościami. O organizacji w dobrym stylu i profesjonalizmie świadczy to, co zobaczy każdy, kto choćby przypadkowo w dowolnym momencie otworzy drzwi Twojego salonu. Co tam zastanie? Ład i porządek czy chaos oraz walające się bez ładu i składu rzeczy, narzędzia, sprzęty i co gorsza – resztki ściętych włosów.
Na początku więc zadbaj o czystość. Jeśli odpowiednio zorganizujesz przestrzeń tak, że każdy sprzęt i każde narzędzie będzie miało swoje miejsce, to uwierz, że sprzątanie zajmie dosłownie kilka chwil. Trzeba wyrobić w sobie nawyk odkładania rzeczy na miejsce. Jeśli salon jest zawsze czysty, to wisienką na torcie będzie zadbanie o jego zapach. Delikatna męska, nie natrętna, ale wyczuwalna woń z pewnością stanowić będzie wspaniały wstęp do zabiegów barberskich. Do nich z kolei ty zaprosisz klienta, witając go z uwagą i uśmiechem. Klient zignorowany w progu poczuje się nieswojo i nie zrobisz na nim dobrego wrażenia. Nadrobienie tego będzie trudne.
Fotel barberski
Kiedy już wiemy, jak należy się zorganizować w salonie, by zrobić pierwsze dobre wrażenie jeśli chodzi o atmosferę, to rozwińmy teraz ten temat. Pierwsze wrażenie wizualne dotyczące wyposażenia salonu. To wbrew pozorom bardzo ważna kwestia. Klienci nie zawsze potrafią wskazać, co sprawia, że do danego salonu tak chętnie przychodzą, jednak po chwili okazuje się, że czyni to wygoda, jaka jest im oferowana. A ta w przypadku salonu barberskiego zależy od głównego mebla, jakim jest fotel barberski.
Bez względu na styl, w jakim urządzisz swój salon, ważne aby fotel barberski swoim wyglądem zachęcał klienta do tego, by w nim usiadł. Wniosek z tego prosty: najważniejszym elementem wyróżniającym fotel barberski w Twoim salonie powinien być komfort.
Fotel może mieć design nowoczesny, klasyczny, agresywnie męski i tak dalej, jednak koniecznie musi posiadać elementy stanowiące o jego komforcie. Obowiązkowe jest więc wygodne, miękkie siedzisko oraz miękkie oparcie. Równie ważne elementy takie jak podnóżek, podłokietniki i zagłówek muszą się znaleźć. Często mile widziane jest, by również były one obite miękkim materiałem.
W przypadku mężczyzn niezwykle ważna jest także podstawa fotela. To na niej przecież opiera się cała konstrukcja. Jeśli jest solidna, to uniesie każdego klienta i pozwoli fotelowi bez problemu rozłożyć się do pozycji półleżącej, która również Tobie ułatwi przeprowadzanie zabiegów.
Już zapewne rozumiesz, jak ważny jest dobór odpowiedniego fotela. Warto więc mieć miejsce, w którym znajdziesz szeroki wybór foteli barberskich. Takim miejscem jest hurtownia fryzjerska Fryzomania.pl, w której znajdziesz wiele foteli do wyboru wyprodukowanych przez producentów znających potrzeby profesjonalistów z branży barberskiej.