Ruszają prace na ul. Szkotnik. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami

szkotnik prace

fot. UMT/Paweł Topolski

Nie będzie całkowitego zamknięcia drogi, ale będzie zmiana organizacji ruchu. Rozpoczyna się pierwszy etap modernizacji ulicy Szkotnik. Od czwartku, 23 lutego kierowcy muszą się liczyć z częściowymi ograniczeniami i objazdami. Zmienia się także lokalizacja przejść dla pieszych.

– W pierwszej kolejności wykonawca przystąpi do prac po zachodniej stronie drogi. Zatwierdzona przez Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie organizacja ruchu zakłada wprowadzenie jednego kierunku ruchu na odcinku ul. Szkotnik – od Mościckiego do Szujskiego. Natomiast objazd do Mościckiego i Szujskiego – poprowadzony zostanie od ulicy Klikowskiej ulicą Krasińskiego. Na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Krakowskiej zostanie zmienione pierwszeństwo przejazdu

– mówi rzecznik prezydenta Tarnowa Ireneusz Kutrzuba.

Praca sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Szujskiego-Szkotnik zostanie utrzymana, wyłączona zostanie natomiast sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Szujskiego-Mościckiego. Tu będzie wprowadzone ręczne kierowanie ruchem.

Na ul. Mościckiego, przed ul. Szkotnik, zmienione zostaną lokalizacje przejść dla pieszych – nowe będą wyznaczone w większej odległości od skrzyżowania.

Po zakończeniu prac po stronie zachodniej, wykonawca przystąpi do przebudowy wschodniej strony drogi. Wówczas również będzie obowiązywał jeden kierunek ruchu na modernizowanym odcinku ul. Szkotnik.

Wykonawca – Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy – będzie prowadził prace na ponadpółkilometrowym odcinku ulicy Szkotnik. Zaplanowano przebudowę jezdni, skrzyżowania Sikorskiego-Mościckiego oraz południowego wlotu skrzyżowania z ulicą Szujskiego. Wzdłuż przebudowanego odcinka powstaną ścieżka rowerowa i ciąg pieszy, a także nowe, energooszczędne oświetlenie. W trakcie prac zmodernizowana zostanie zatoka autobusowa, która stanie się bardziej funkcjonalna. Przebudowana zostanie również infrastruktura podziemna.

Koszt modernizacji tego ważnego i ruchliwego ciągu komunikacyjnego to ponad 11 milionów 800 tysięcy złotych. Prawie 4 miliony 390 tysięcy złotych miasto pozyskało z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury.

Exit mobile version