Dwoje mieszkańców Sądecczyzny straciło swoje pieniądze, po tym, jak przekazali kody BLIK

blik

fot. KMP w Nowym Sączu

Osoby, które prosiły sądeczan o pomoc, podszywały się pod ich znajomych. Kobieta straciła 1 800 złotych, a mężczyzna 560 złotych. Policja po raz kolejny apeluje o rozwagę. Jak sposób działania mają cyberprzestępcy?

Schemat zazwyczaj jest bardzo podobny. Najpierw oszust włamuję się na konto na portalu społecznościowym wytypowanego przez siebie użytkownika, przejmuje je, a następnie rozsyła wiadomości do znajomych z prośbą o udostępnienie kodu BLIK.

Przestępcy, podszywając się pod właściciela konta, prowadzą z potencjalnymi ofiarami luźne rozmowy, aby nie wzbudzać ich niepokoju. Wywierają też presję czasu, by nie miały chwili na spokojnie zastanowienie się nad sytuacją. Zazwyczaj wmawiają, że są w trakcie zakupów i zapomnieli portfela, czy kupują coś w Internecie po okazyjnej cenie, a nie mają pieniędzy na koncie.

Proszą o kod BLIK na kwotę kilkuset złotych, jednocześnie obiecując jak najszybszy zwrot pieniędzy, nawet z nawiązką.

W podobny sposób w miniony weekend zostało oszukanych dwoje mieszkańców Sądecczyzny.

– Kobieta, która otrzymała przez komunikator wiadomość od swojej znajomej z prośbą o udostępnienie kodów BLIK, nie była świadoma, że ktoś podszył się pod jej koleżankę, przez co straciła ponad 1800 złotych. Z kolei młody mężczyzna stracił 560 złotych po tym, jak cyberoszust włamując się na konto jego kolegi, poprosił o kod BLIK, dzięki któremu miał opłacić zakupy w Internecie

– informuje Aneta Izworska z zespołu ds. Komunikacji Społecznej Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu.

Niestety transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć. Nie przekazuj go pochopnie, pod wpływem emocji. Najlepiej skontaktuj się z osobą, która prosi o pieniądze np. telefonicznie, zanim podasz jej kod BLIK.

Exit mobile version